استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن تأکید کرد:

دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن را تامین کنند!

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت اطلاع‌رسانی اجرای طرح اقدام ملی مسکن برای جلب مشارکت بیشتر مردم تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌ها در اجرای طرح اقدام ملی همکاری مضاعفی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در جلسه شورای مسکن استان ، تأمین مسکن به ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر را یکی از موضوعات مهم خواند و افزود: دولت در جهت تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر باقیمانده از سال‌های گذشته ، اهتمامی ویژه داشته و با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به ویژه مسکن، طرح اقدام ملی را در دستور کار قرار داد.

وی گیلان را یکی از استان‌های پیشتاز در انجام برنامه‌ریزی‌های اولیه اجرای طرح اقدام ملی مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از شش هزار نفر برای بهره‌مندی از این طرح در گیلان ثبت نام کرده‌اند که انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی بیشتر خصوصاً توسط صدا و سیما و رسانه‌ها، شاهد افزایش مشارکت مردم در طرح اقدام ملی باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون پشتیبانی ستاد بازآفرینی را کمک کننده خواند و گفت: تاکنون زمین احداث ۱۱ هزار و ۶۴۹ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی تأمین شده و آماده کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی است.

وی به آمادگی شرکت‌های خدمات رسان استان برای تأمین امکانات مورد نیاز مناطق پیش‌بینی شده برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی اشاره و اضافه کرد: در احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی؛ با توجه به موقعیت‌های مکانی پیش‌بینی شده، نرخ قابل قبول و تمهید زیرساخت‌ها به طور قطع شاهد استقبال مردم خواهیم بود.

استاندار گیلان به محدودیت‌های تأمین زمین در استان و ممنوعیت تغییر کاربری اراضی صنعتی اشاره کرد و با بیان اینکه مسکن در کنار معیشت، اشتغال و زندگی مردم برای ما مهم است، افزود: باتوجه به تأکید رئیس‌جمهوری مبنی بر استفاده از بستر مهیا شده توسط هیات وزیران برای تأمین مسکن؛ دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باید نسبت به شناسایی زمین‌هایی که امکان احداث وجود دارد، اقدام و آنها را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز توسعه؛ بر کاهش تصدی گری دولت و اهتمام به نقش نظارتی و راهبردی تأکید شده که در این راستا از دستگاه‌ها انتظار می‌رود برای تأمین زمین موردنیاز در شهرستان‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم برگزاری جلسات شورای مسکن شهرستانی در سراسر استان برای بسترسازی استفاده بهینه از طرح اقدام ملی تأکید کرد.

Share