دادستان انزلی مطرح کرد:

در ۹۴۱ هکتار از تالاب انزلی طرح های هادی اجرا شده|مردم را وارد عرصه صیانت از تالاب انزلی کنیم

دادستان بندرانزلی با اشاره به اینکه تالاب انزلی از تالاب های مهم کشور و حتی بین المللی است، گفت: نیازمند کار جهادی برای جلوگیری از تصرف تالاب انزلی هستیم و می توانیم مردم را وارد عرصه صیانت از تالاب کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید رحمان سیدزاده امروز در نشست با اصحاب رسانه که در دادگستری انزلی، اظهار کرد: در راستای اقدام ریاست قوه قضاییه دوره عمل است و هر چه شعار داده شده کفایت می کند و مردم باید خدمات دستگاه قضا را حس کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در برخورد با فساد مصلحت جایگاهی ندارد، زیرا مردم آسیب می بینند و اعتمادشان به قوه قضاییه و نظام کم می شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه تالاب بندر انزلی اشاره کرد و گفت: تالاب انزلی یکی از مهمترین تالاب های کشور و حتی در سطح بین المللی است و حفاظت از آن نیازمند کار جهادی است لذا برای جلوگیری از تصرف تالاب انزلی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

دادستان بندرانزلی با اشاره به اینکه تاکنون در ۹۴۱ هکتار از تالاب انزلی طرح های هادی اجرا شده است، تصریح کرد: در مراجعه به حریم تالاب شاهد فعالیت زراعی برخی از شهروندان هستیم که معیشتی ندارند؛ قطعا معیشت مردم دغدغه دادگستری است، اما وقتی قانون وضع می شود، ما ملزم به رعایت قانون هستیم.

سیدزاده، تاکید کرد: از امور آب و ادارات مربوطه خواسته شد که اگر امکان واگذاری و یا اجاره با شرایط خاص و طبق ضوابط قانونی وجود دارد، این اقدام انجام شود و این واگذاری باید همراه با ضمانت اجرایی و مشارکت فعال شهروندان باشد؛ البته نه در مناطق آبی تالاب و حریم کنفوانسیون بین المللی رامسر.

وی با بیان اینکه می توانیم مردم را وارد عرصه صیانت و حفاظت از تالاب کنیم و ضمانت اجرایی برای این امر در نظر بگیریم، افزود: در برخی از موارد که متاسفانه شاهد آتش زدن نیزارهای تالاب هستیم، جهت جلوگیری از هرگونه تصرف سودجویان بلافاصله نقشه UTM تهیه شود تا با افراد متصرف و سودجو برخود قانونی صورت گیرد.

دادستان بندرانزلی، با اشاره به بازدید نماینده شورای حفظ حقوق بیت المال استان از ساحل جهت جلوگیری از هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز، گفت: این بازدیدها در ایام تابستان با جدیت بیشتری انجام می شود و نقشه ساحل ۴۷ کیلومتری را تاکنون نداشتیم که با پیگیری های صورت گرفته، تهیه شد.

وی با تاکید بر جدیت مقابله با هرگونه تصرف سودجویان در حریم ساحل و تالاب، تصریح کرد: حداقل یک مورد تخریب سازه های غیرمجاز در حریم ساحل را در هفته داریم و برای هر گونه ساخت و ساز که مجوز قانونی نداشته باشد اعلام جرم می شود.

Share