امیرحسین علوی تاکید کرد؛

در پروژه گیل لند سر شهرداری رشت کلاه رفته است | هرچه سریعتر قرارداد فسخ شود

امیرحسین علوی با تاکید بر اینکه شهردار رشت باید هر چه سریعتر قرارداد را فسخ کند، افزود: در این قرارداد سر شهرداری کلاه رفته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.

امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در این جلسه گفت: درباره پروژه گیل لند در همان ابتدا تذکرات لازم پیرامون شفاف سازی درباره نحوه سرمایه گذاری داده شد.

وی گفت: همواره مساعدت شورا با شهرداری در پروژه سرمایه گذاری گیل لند همراه بوده اما در حال حاضر مباحثی پیرامون این پروژه مطرح است که باید هر چه سریعتر با هدف جلوگیری از ضرر و زیان در آینده نسبت به آن ورود کرد.

علوی با بیان اینکه زمین مورد نظر برای اجرای پروژه گیل لند با متری ۶۰۰ هزار تومان و با کاربری گورستان در حال حاضر مطرح شده است، افزود: این در حالی است که این زمین قرار است به یک پروژه تجاری تبدیل شود و بسیار ارزش بالاتری دارد و به طور یقین با این گونه بررسی شهرداری رشت متضرر می شود.

وی افزود: زمین واقع شده در بر جاده اصلی شهر بسیار بالاتر از این ارقام است. از سوی دیگر در این پروژه سهم ده درصدی آورده برای شهرداری رشت در نظر گرفته شده است.

علوی یادآور شد: شهرداری رشت در این پروژه پس از فراخوان یک تخلف آشکار انجام داده است که آورده شهرداری رشت از کل این پروژه که شامل هتل و غیره است را فقط ۱۰ درصد محاسبه کرده است.

وی با اظهار داشت: زمینی که هنوز سند ندارد و کاربری آن تعیین نشده است، تخلف دیگر شهرداری رشت است. از کاربری های مختلف در پروژه گیل لند، آورده‎های متفاوتی برای شهر رشت در نظر گرفته اند و به عنوان نمونه از پروژه پارک آبی سهم شهرداری رشت ۶ درصد است.

علوی با تاکید بر اینکه شهردار رشت باید هر چه سریعتر قرارداد را فسخ کند، افزود: در این قرارداد سر شهرداری کلاه رفته است و از دادستانی تشکر می کنم که به موقع وارد شده است اما قرارداد با امضای شهردار رشت است و در آینده تبعات قانونی گریبانگیر شهرداری می شود.

Share