رئیس دانشگاه گیلان در نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی:

در مرحله گذار از پارادایم سنتی به پارادایم مدرن آموزشی قرار داریم

رضی گفت: تحولی که نظام آموزشی ما را با فناوری اطلاعات پیوند زد و ما را در مرحله گذار از پارادایم سنتی به پارادایم مدرن آموزشی قرار داد. هر چند آموزش الکترونیکی در ترم گذشته با استانداردها فاصله داشت اما موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه به دست آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور وزیر علوم، معاونان و مدیران این وزارت در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد که در این نشست رئیس دانشگاه گیلان به همراه چند تن دیگر از رؤسای دانشگاه های کشور به طرح دیدگاه های خود در خصوص برنامه ریزی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ پرداختند.

دکتر احمد رضی در این نشست گفت: واقعیت این است که بیماری کرونا مشکلات زیادی را برای جامعه ما ایجاد کرده است به ویژه در حوزه سلامت اعم از سلامت جسمی و روانی، در حوزه روابط اجتماعی، در حوزه اقتصاد و سایر بخش ها از جمله حوزه آموزش و پژوهش اما با همت و تدبیری که دانشگاه ها انجام دادند این تهدید را تبدیل به فرصتی برای تحول در نظام آموزش عالی کردند؛ تحولی که نظام آموزشی ما را با فناوری اطلاعات پیوند زد و ما را در مرحله گذار از پارادایم سنتی به پارادایم مدرن آموزشی قرار داد. هر چند آموزش الکترونیکی در ترم گذشته با استانداردها فاصله داشت اما موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه به دست آمد.

وی یادآور شد ما باید در تابستان برنامه‌ریزی کنیم تا استادان، دانشجویان و کارشناسان با این نظام آموزشی بیشتر آشنا شوند و در ترم آینده آموزش الکترونیکی را در حد استاندارد ارائه کنیم و تجربه‌مان را در این سیستم کامل کنیم. در این صورت می‌توانیم از مزیت‌های آموزش الکترونیکی در کنار آموزش حضوری در دوران پساکرونا بهره ببریم.

رئیس دانشگاه گیلان همچنین پیشنهاد کرد تا وزارت علوم شبکه علمی کشور در بستر اینترنت را تقویت کند و زمینه‌های به اشتراک گذاشتن منابع و امکانات علمی را از این طریق فراهم نماید و در این شبکه بسته‌های اینترنتی رایگان یا ارزان قیمت در اختیار دانشجویان قرار دهد.

رضی همچنین پیشنهاد کرد بومی گزینی در آزمون سراسری سنجش برای سال تحصیلی آینده جدی گرفته شود، مراکز مشاوره و درمان دانشگاه‌ها تقویت شود و حقوق بیمه کارگرانی که در شرکت‌های خدماتی تغذیه و حمل و نقل دانشگاه‌ها بیکار شدند، پیگیری گردد.

Share