سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: گزارش خسته کننده است

خشم آمریکا از گزارش سازمان ملل درباره به شهادت رساندن سردار سلیمانی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی بی اساس از گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر درباره نقض قوانین بین المللی از سوی آمریکا با به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی بی اساس از گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر درباره نقض قوانین بین المللی از سوی آمریکا با به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، انتقاد کرد.
مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مبنی بر این که آمریکا با به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی، قوانین بین المللی را نقض کرده است، با مطرح کردن ادعاهایی گفت: تباهی فکری ویژه‌ای لازم است که بتوان گزارشی در زمینه محکوم کردن آمریکا در اقدامی دفاعی ارائه کرد.

اورتاگوس در ادامه گفت: این گزارش که دارای جهت گیری بوده و خسته کننده است، با دادن مجوز به تروریست ها کارشکنی در حقوق بشر بوده و به همین دلیل است که آمریکا حق داشت از شورای حقوق بشر خارج شود.

بر اساس این گزارش، ادعاهای اورتاگوس در پی این مطرح می شود که اگنس کالمرد گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در گزارشی با تاکید بر اینکه ترور سردار شهید سلیمانی و ۹ تن دیگر از همراهانش تخطی از قوانین بین المللی بوده، گفت که دولت آمریکا تا کنون نتوانسته است مدرکی قانع کننده ارائه کند که نشان دهد حمله‌ای ادامه دار یا قریب الوقوع منافع این کشور را تهدید می‌کرده تا از این طریق حمله به خودروی حامل سردار شهید سلیمانی را توجیه کند.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشش نوشته است که این اقدام نقض منشور سازمام ملل بوده و خواستار پاسخگویی در قبال ترورهای هدفمند با پهپاد و وضع مقرارتی کامل‌تر برای استفاده از این تسلیحات شد.

این گزارش امروز جهت بررسی و مذاکره به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد شد.

Share