هشتگ #اعدام_نکنید ترند شد

توقف حکم اعدام ۳ جوان اعتراضات آبان ماه ۹۸ با دستور رئیسی+تکذیبیه

طی ساعات گذشته در اتفاقی جالب توجه و در ابعادی وسیع، #اعدام_نکنید به تقاضای پرتکرار کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیگیری ها نشان می‌دهد که به دستور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی مستند به ماده ۴۷۷ برای سه مجرم اعدامی (معروف به مجرمان آبان‌ماه) اعاده دادرسی صادر شده است.

این خبری‌ست که خبرگزاری فارس منتشر کرده و بر اساس آن، اجرای حکم اعدام برای سه مجرم متوقف خواهد شد. توقف به منظور اعاده دادرسی.

منظور از ماده ۴۷۷ چیست؟
به طور خلاصه، در پرونده های کیفری که به صدور حکم قطعی منجر شده، جلوگیری از اجرای حکم و اعاده دادرسی به دو روش ممکن است؛ نخست از طریق دیوان عالی کشور و بعد از طریق مراجعه به ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری که بر اساس آن رییس قوه قضاییه تشخیص می‌دهد رای قطعی صادر شده مخالف شرع است.

این در حالی است که طی ساعات گذشته در اتفاقی جالب توجه و در ابعادی وسیع، #اعدام_نکنید به تقاضای پرتکرار کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی تبدیل شده بود. هشتگی که به سرعت به یکی از ترندها در جهان تبدیل شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

میزان: تکذیب شد

مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه در توییتر، خبر خبرگزاری فارس مبنی بر توقف حکم اعدام سه جوان متهم آبان ۹۸ را تکذیب کرد.

 

اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضائیه بدین شرح است:
▫️در پی انتشار خبری مبنی بر صدور دستور اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: همچنانکه روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اعلام کرد «ممکن است در فرایند قانونی اجرای احکام، دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعمال ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند».

▫️بنابراین در این پرونده نیز در صورت وصول درخواست، قوه قضائیه طبق روال قانونی به آن رسیدگی خواهد کرد اما تا کنون درخواستی از جانب وکلای متهمین واصل نشده است.

Share