تور تبریز و تبریز گردی

دیدنی های تبریز آنقدر زیاد هستند که انگیزه کافی برای استفاده از تور تبریز فارا گشت (faragasht.com) به صورت هوایی و زمینی ایجاد کنند.

به نقل از سایت نسیم آنلاین بابت سفر و تور، از بهترین تجربه های زندگی است باید بگوییم که:

سفر به مرکز آذربایجان شرقی، شما را به دل تاریخ می برد. جایی که جهانگرد مارکوپولو از آن با عنوان توریز نام می برد. چه وقایعی که این مکان، در طول تاریخ به خود ندیده است! زمانی که از میان حجره های بازار قدیمی تبریز می گذرید، اگر گوشتان را خوب تیز کنید، شاید صدای تاجرانی که از جاده ابریشم به اینجا رسیده اند را بشنوید. مردمی که بیش از سیصد سال، قبل از شما، آنجا داد و ستد می کرده اند. با سفر به تبریز و بازدید از عمارت ائل گلی، خانه مشروطه و سایر خانه های تاریخی و از همه مهمتر بازار قدیمی تبریز، قدم زدن در تاریخ را تجربه می کنید، جایی که ابن بطوطه و مارکوپولو، پای گذاشته اند.

اما فقط این تاریخ و آثارش نیست که تبریز را جذاب کرده است، بلکه آب و هوای کوهستانی و طبیعت زیبا و سرسبز آن نیز، گردشگران را به این خطه از شمال غربی ایران می کشاند. آنها که کنجکاوند زندگی مردمان روستای کندوان را ببینند؛ کوهنوردان و یخ نوردانی که کوهستان های تبریز مناسب صعودشان است؛ و طبیعت گردانی که جنگل ارسباران یا حتی کویر قوم تپه، سحرشان کرده است.

مختصری درباره شهر تبریز و تورهای تبریز

تبریز، از شهرهای بسیار قدیمی و پر رونق ایران است. این شهر در دامنه آشتفشان سهند، در شمال غربی ایران واقع شده است. و همین موضوع، هوای سرد و کوهستانی، را برای شهر تبریز موجب شده است. اما مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی می تواند باشد. فرهنگ و زبان مردم تبریز آذری است. از گذشته های دور، تبریز در مسیر تجاری ایران به غرب و جاده ابریشم قرار داشته است، ایجاد بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری و مدارس نیز متاثر از همین موضوع است. مشاهیر زیادی در علم و هنر و ادبیات، همچون قطران تبریزی و شیخ عبدالحسین امینی، برخاسته از این تبادلات فرهنگی در گذشته تبریز بوده اند.

در طول تاریخ ایران، تبریز، بیشتر از هر شهر دیگری پایتخت بوده است. بنابراین طبیعی است که آثار تاریخی زیادی از این دوران به جا بماند. اگر قصد دارید از تور تبریز استفاده کنید، بهتر است قبل از سفر، مکان های دیدنی تبریز را بشناسید و برای بازدیدشان برنامه ریزی کنید.

ائل گُلی

ائل گلی، یک پارک قدیمی در شهر تبریز است که در میان آن دریاچه ای با حدود ۵۵۰۰۰ متر مربع وسعت، وجود دارد. روی این دریاچه ساختمانی وجود دارد که به آن عمارت ائل گلی گفته می شود. البته این عمارت در زمان ساختش که به دوران آق قویونلوها بر می گردد، تنها یک ساختمان خشتی بوده است، که بعدها تخریب شده و ساختمان جدید و مقاومی به شکل هشت ضلعی، جایگزین آن شده است. امروزه از این عمارت به عنوان تالار پذیرایی استفاده می شود. و فضای باغ و دریاچه ائل گلی، به همراه شهر بازی،کافی شاپ و رستوران های موجود در آن، یک تفریحگاه بزرگ و پرطرفدار در شهر تبریز به شمار می رود.

خانه مشروطه

روزگاری که نوای مشروطه خواهی به گوش می رسید، ستار خان و باقر خان، به همراه بسیاری دیگر از مبارزان علیه حکومت محمد شاه قاجار، به ملکی شخصی در مرحله راسته کوچه، برای جلسات خود، پناه می بردند. این ملک به یکی از مشروطه خواهان به نام حاج مهدی کوزه کنانی متعلق بود. در معماری این بنا، از پنجره های ارسی، با رنگهای سرخ و سبز و منبت کاری زیبا روی درهای چوبی، استفاده شده است، که نمای زیبایی به وجود آورده است. امروزه این ساختمان به عنوان موزه مورد بازدید علاقه مندان تاریخ قرار می گیرد. اگر از تور تبریز استفاده کردید و سری به این مجموعه زدید، شاید دیدن سلاح کمری ستارخان، در این موزه، برایتان جالب باشد.

بازار تبریز

در تور ارزان تبریز خواهی یافت که این شهر به خاطر موقعیت جغرافیای خود، که در میان راه تجارت ایران به غرب بود، از رونق اقتصادی خوبی برخوردار بود. بسیاری از تاجران ایرانی و خارجی که از مسیر جاده ابریشم عبور می کردند، کالاهای خود را در بازار تبریز به فروش می رساندند. بسیاری از جهانگردان، در سفرنامه های خود از سفرشان به تبریز گفته اند و اینکه این شهر چقدر زیبا و پر رونق بوده است. بازار تبریز یکی از قدیمی ترین بازارها به شمار می آید که با معماری زیبایش به یک مکان گردشگری نیز تبدیل شده است. شاید اگر علاقه مند به تاریخ باشید، در سفرتان به تبریز چندین ساعت را فقط در این بازار قدم بزنید تا هم حال و هوا و فرهنگ امروز مردم شهر تبریز را بشناسید و هم از چیزهایی از گذشته های مردم، دستگیرتان شود.

مسجد جامع تبریز

در واقع مسجدی ساخته شده است و پیرامون آن بازار تبریز احداث شده است. البته این مسجد که از گزند حوادث طبیعی و زلزله های متعدد شهر تبریز در گذشته، در امان نمانده، بازسازی شده است و تلفیقی از معماری قدیم و جدید دارد. موقعیت آن در خیابان مطهری تبریز است و دیدن آن خالی از لطف نیست.

روستای کندوان

کمی که از شهر تبریز فاصله بگیرید، می توانید به هفت هزار سال قبل برگردید. جایی که سهند، با فعل و انفعالات  آتشفشانی، برای دامنه اش اشکالی ایجاد کرده است که به مذاق مردم آن دیار خوش آمده و در آن سکنی کرده اند.

این خانه های صخره ای از آن جهت جذاب تر می شوند که همچنان زندگی در آنها جاریست و بر خلاف دو همتای دیگرش در ترکیه و آمریکا، همچنان مردم در این صخره ها زندگی می کنند. اکنون یکی از مکان های گردشگری پرطرفدار است و گردشگران ضمن بازدید از زیبایی های این روستا، کامشان را به محصول اصلی آن یعنی عسل شیرین می کنند.

دیگر

جاذبه های دیگر در تور تبریز گردی

دیدنی های تبریز آنقدر زیاد هستند که انگیزه کافی برای استفاده از تور تبریز فارا گشت (faragasht.com) به صورت هوایی و زمینی ایجاد کنند. از جمله جاذبه های دیگر آن می توان به خانه امیرنظام گروسی (موزه قاجار)،  کلیسای سنت استپانوس مقدس، ارگ تبریز یا علیشاه، موزه آذربایجان، مقبره الشعرا و پارک کوهستانی عون بن علی، اشاره کرد. رزرو هتل های تبریز بهمراه گشت از جاهای دیدنی تبریز با قطار و هواپیما از خدمات ویژه فارا گشت است که در ارزانترین قیمت از تمامی شهرها برای شما اجرا می شود.

Share