سخنگوی وزارت تعاون خبر داد:

تهیه پروفایل اقتصادی اجتماعی برای ایرانیان | دارایی و تراکنش های مالی ثبت می‌شود

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق قانون تمام دستگاه ها هر دو ماه یکبار باید اطلاعات خود را در اختیار سامانه رفاه ایرانیان قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد شمس، سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه رفاه ایرانیان اظهار کرد: در ۶۰ سال گذشته متاسفانه مردم ما فاقد شناسنامه اقتصادی و اجتماعی بودند ما از ۱۳۰۲ دارای شناسنامه هستیم اما هویت اقتصادی و اجتماعی مردم جمع آوری نشده است.

او گفت: از ابتدای دولت یازدهم پایگاه رفاه ایرانیان بر اساس الگوهای جهانی کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر این پایگاه نه تنها یک دستاورد، بلکه بزرگترین نظام اجرایی برای دهک بندی تمام ۸۳ میلیون ایرانی است.

شمس بیان کرد: هرکسی بر اساس دارایی و تراکنش های مالی خود اطلاعاتش در سامانه ثبت می شود و ۴۶ زیرپایگاه هم وجود دارد.

سخنگوی وزارت کار یادآور شد: در حال حاضر برای تمام مردم ایران یک پروفایل اقتصادی اجتماعی گرداوری شده و از ثروتمندترین تا کم برخوردارترین مردم در این سامانه قرار دارند.

شمس که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، گفت: طبق قانون تمام دستگاه ها هر دو ماه یکبار باید اطلاعات خود را در اختیار این پایگاه قرار دهند؛ خواسته ما کمک بزرگ است که دستگاه‌ها اطلاعات خود را به روز کنند تا با کم لطفی ها مواجه نشویم.

Share