وزیر بهداشت تاکید کرد:

تمرکز وزارت بهداشت بر گروه‌های پرخطر جامعه در مواجهه با کرونا

وزیر بهداشت بر تمرکز وزارت بهداشت بر گروه های هدف و پرخطر جامعه در مواجهه با کرونا و همچنین ضرورت کاهش تردد این افراد در جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست بررسی وضعیت نیروی انسانی حوزه سلامت با تاکید بر موضوع مدیریت و مقابله با کرونا به ویژه در ماه های آینده، با حضور وزیر بهداشت، معاونین و همچنین مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزار شد.

دکتر سعید نمکی در این نشست گفت: در شرایط کنونی باید تمهیدات بلندمدتی را برای تقویت منابع انسانی حرفه ای در حوزه سلامت بیندیشیم. زمانیکه بیماران در بیمارستان ها بستری می شوند، هیچ چیزی به اندازه مراقبت صحیح و مناسب از آنها اهمیت ندارد.

تمرکز وزارت بهداشت بر گروه های هدف و پرخطر جامعه در مواجهه با کرونا

وی افزود: برای ماه های آینده بر روی گروه های هدف و پرخطر جامعه مانند افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری های زمینه ای که حدود ۸ میلیون نفر هستند، تمرکز می کنیم، چراکه فقط ۱۲.۳ درصد از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ مربوط به افرادی بوده که سن بالا یا بیماری زمینه ای یا سایر عوامل خطر مانند چاقی نداشته اند و مابقی جزو گروه های پرخطر بوده اند.

تاکید بر کاهش تردد گروه های هدف و پرخطر در جامعه

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر کاهش تردد گروه های هدف و پرخطر در جامعه، عنوان کرد: توجه شود که دولت الکترونیک باید برای این گروه ها بیشتر فعال باشد، آموزش و پزشکی از راه دور بیشتر برای آنها پیاده شده و از این افراد مراقبت بیشتری شود.

نمکی با بیان اینکه کیفیت مراقبت در بیمارستان ها بر بهبود حال بیماران کووید ۱۹ تاثیر زیادی دارد، گفت: منحنی مرگ و میر و ابتلا به کرونا نشان می دهد که میزان مرگ و میر به مرور فاصله بیشتری از ابتلا به کرونا گرفته و تعداد بهبودیافتگان در حال افزایش است که این موضوع نشان دهنده مراقبت مناسب از بیماران کووید۱۹ است.

وی اظهار کرد: برنامه کاملی برای تقویت نیروی انسانی حرفه ای حوزه سلامت برای ماه های آینده در حال تهیه است که چند بُعد دارد. یکی مربوط به استخدام است، اما در مورد تیم تخصصی و فنی مدیریت بیماری در کشور در برخی رشته ها، کمبودهایی داریم که ناشی از آموزش و یا تعداد ناکافی است.

وزیر بهداشت یادآور شد: با کمک معاونت های پرستاری، بهداشت، آموزشی، توسعه و درمان و همچنین همفکری با استاد ایرج فاضل و دکتر لاریجانی، بسته ای برای حل مشکلات نیروی انسانی در شرایط کنونی در حال تهیه است که امیدوارم به زودی و پس از نظرات کارشناسی به جمع بندی برسد.

گفتنی است، در این نشست گزارش مفصلی از وضعیت و نیازمندی های نیروی انسانی در حوزه های پرستاری، پزشک عمومی، رادیولوژی، پزشک متخصص و فوق تخصص، آزمایشگاه و داروسازی در کشور توسط دکتر جان بابایی – معاون درمان وزارت بهداشت ارائه و توسط اعضای این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

Share