شهردار آستارا خبر داد؛

تلاش شهرداری آستارا برای توقف جدال دشت زباله با طبیعت

شهردار بندر مرزی آستارا گفت: با اقدامات و پیگیری های انجام شده در تلاش هستیم تا ضمن ساماندهی محل دفن زباله شهرستان، مانع از گسترش وسعت این محل و از بین رفتن طبیعت شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جواد معیتی در جریان بازدید از روند اجرای عملیات ساماندهی محل دفن زباله این شهرستان در بخش میانی پناهگاه حیات وحش لوندویل، جنب روستای داداش آباد، اظهار کرد: این مکان به وسعت ۱۵ هکتار در اختیار شهرداری آستارا قرار گرفته که به صورت سنتی برای دفن زباله شهرستان مرزی بندر آستارا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه زباله شهرهای آستارا و لوندویل به همراه روستاهای بالادست از ونه بین و حیران در بخش مرکزی تا چلوند و قره سو در بخش لوندویل به این مکان منتقل می شود، ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان شهرستان و حمایت های استاندار گیلان، رقمی معادل ۱۰ میلیارد ریال برای احداث لندفیل اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون چندین دستگاه لودر و بولدزر سنگین و سبک برای ساماندهی این مکان بکار گرفته شده است، افزود: در حال حاضر عملیات محوطه سازی و احداث لندفیل حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

شهردار آستارا با اشاره به اینکه جمع آوری شیرابه ها از اولویت های اجرای این طرح است، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذار با هدف تولید انرژی و یا اجرای سایر طرح ها از دیگر برنامه های شهرداری برای استفاده بهینه از طلای سیاه است.

وی در پایان اضافه کرد: تفکیک زباله از مبدأ از مهمترین اتفاقات مدیریت پسماند می باشد که از وظایف شهروندان است و امیدواریم با احساس مسئولیت همه دستگاه ها بتوانیم فرهنگ سازی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

Share