یادداشت/ سینا هوشمند گورابی؛

تلاش برای پادرمیانی استاندار گیلان در حمایت از شاهین بوشهر در ماجرای پاشازاده؟!

باشگاه شاهین شهرداری بوشهر آگاهانه درحالی که می‌دانست پاشازاده با سپیدرود قرارداد داشته و این باشگاه نیز به تمام تعهدات خود عمل کرده اما باز هم با این مربی وارد مذاکره شد

سینا هوشمند گورابی*

روز گذشته مهدی پاشازاده درحالیکه هنوز با سپیدرود رشت قرارداد داشت به طور ناگهانی و غیرمنتظره با شاهین شهرداری بوشهر قرارداد امضا کرد و هدایت یک تیم لیگ برتری را به سپیدرود ترجیح دهد.

پاشازاده درحالی پا روی همه تعهدات اخلاقی و قانونی خود گذاشت که تنها چند روز از حضور او در رشت و در جمع سپیدرودی‌ها نمی‌گذشت و فقط دو بار فرصت نشستن روی نیمکت ارتش سرخ گیلان را پیدا کرده بود.

اگرچه این حرکت بار دیگر به ما یادآوری کرد که فوتبال این روزها در کشورها فرسنگ‌ها با اخلاق، مرام و مسلک پهلوانی فاصله دارد اما خوشبختانه بلافاصله پس از این اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی پاشازاده، مدیرعامل و وکیل باشگاه در گفتگوهای جداگانه‌ای اعلام کردند که این کار پاشازاده بی‌پاسخ نخواهد ماند و آنها با دادخواهی در مراجع قانونی نخواهند گذاشت که اینگونه با آبرو، حیثیت و اعتبار سپیدرود رشت توسط یک غیربومی بازی شود!

باشگاه شاهین شهرداری بوشهر آگاهانه درحالی که می‌دانست پاشازاده با سپیدرود قرارداد داشته و این باشگاه نیز به تمام تعهدات خود عمل کرده اما باز هم با این مربی وارد مذاکره شد و بدتر از آن این است که عضو شورای شهر بوشهر نیز پیش از این با مدیرعامل باشگاه سپیدرود برای انتقال پاشازاده صحبت کرده بود و با مخالفت صریح ناظمی برای انتقال روبرو شده بود اما بازهم شد آنچه که نباید می‌شد.

تخلفات مهدی پاشازاده و شاهین شهرداری بوشهر به حدی واضح است که قطعاً کمیته انضباطی فدارسیون فوتبال به نفع سپیدرود رأی مثبت می‌دهد و حتی می‌توان در دادگاه CAS نیز علیه باشگاه بوشهری و پاشازاده اقامه دعوی کرد.

همزمان با طرح این شکایت اما امروز شنیده‌هایی در میان فوتبالی‌ها به گوش می‌رسد که بوشهری‌ها از آنجا که می‌دانند هیچ شانسی در این پرونده حقوقی نخواهند داشت، دست به دامان ارسلان زارع استاندار گیلان شده‌اند که اصالتی دشستانی (استان بوشهر) دارد.

موضوعی که فارغ از درستی یا نادرستی آن قطعاً می‌تواند در افکار عمومی نسبت به استاندار بی حاشیه گیلان ذهنیت منفی ایجاد کند و انتظار این است که این شایعه قاطعانه تکذیب شود.

البته آنهایی که آقای زارع را می‌شناسند، به خوبی بر این موضوع صحه می‌گذارند که ایشان بسیار مبادی اخلاق و قانونمند هستند و همواره تلاش داشته تا به دور از حاشیه به کار خود ادامه دهد و در این مدت نیز از تیمهای گیلانی حمایت کرده است.

اگرچه نگارنده نیز بعید می‌داند که آقای استاندار برای چنین موضوعی وارد میدان شود و از اعتبار شخصی خود در حالی که استادار گیلان است برای حمایت از تیم بوشهری و پایان بخشیدن به این مساله حقوقی هزینه کند اما اگر یک درصد نیز این فکر به ذهنیت بوشهری‌ها خطور کرده که می‌توانند از طریق ایشان بر چنین تخلف آشکاری سرپوش بگذارند و حق گیلانی‌ها را بخورند، سخت در اشتباه هستند.

در پایان اگرچه ارزش و اعتبار سپیدرود بالاتر از این است که با رفتن مهدی پاشازاده لطمه‌ای به آن وارد شود اما از سپیدرودی‌ها انتظار می‌رود که تا آخرین لحظه این شکایت را پیگیری کنند تا دیگر کسی نتواند اینگونه غیراخلاقی رفتار کند و در این بین رسانه‌های استان نیز قطعاً پشتیبان سپیدرود خواهند بود.

* مدیرمسئول و سردبیر دیارمیرزا

Share