دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

تحصیل ۶ دانش آموز دبستان شهید باقری روستای بادان محله در کانکس

۶ دانش آموز دبستان شهید باقری روستای بادان محله شهرستان لاهیجان در کانکس تحصیل می کنند؛ این مدرسه پس از بارش برف سنگین سال ۸۳ تخریب شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبستان شهید قربانعلی باقری روستای بادان محله که زیر مجموعه آموزش و پرورش سیاهکل است، پس از تخریب در بارش برف سال ۸۳ هنوز بازسازی نشده است.

مخاطبان دیارمیرزا اعلام کرده اند که حدود ۱۰ دانش آموز در این مدرسه تخریبی تحصیل می‌کنند اما تعدادی از دانش آموزان که از شرایط مالی بهتری برخوردار هستند برای تحصیل به روستاهای اطراف می‌روند.

واکنش آموزش و پرورش گیلان

در همین راستا پیگیریهای دیارمیرزا از دفتر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان حاکی از این است که هم اکنون ۶ دانش آموز در دبستان «شهید قربانعلی باقری» واقع در روستای «بادان محله» از توابع شهرستان لاهیجان که زیر نظر آموزش و پرورش سیاهکل اداره می‌شود، در حال تحصیل هستند.

در حالی دانش آموزان این مدرسه در کانکس درس می‌خوانند که تا سال گذشته دو کانکس وجود داشت اما با برف سال گذشته یکی از کانکس‌ها نیز آسیب‌ دید و در حال حاضر نیز کانکس آسیب‌دیده با کمک ۱۵ میلیون تومانی خیّرین همان منطقه در حال سربندی و تعمیر است.

هم اکنون سیستم‌های گرمایشی و برودتی یک کانکس کاملا سالم است و کانکس تخریب شده نیز تا آغاز سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری می‌شود.

همچنین کارشناس دفتر روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه «آیا برنامه‌ای برای تعمیر ساختمان اصلی این دبستان وجود دارد یا خیر؟» نیز توضیح داده است که ورودی دانش آموزان ما در سال‌های اخیر زیر ۱۰ نفر بوده است و کانکس‌هایی که در این منطقه وجود دارد، دارای امکانات خوبی است و نباید این ذهنیت ایجاد شود که چون کانکس است پس از شرایط و امکانات خوبی برخوردار نیستند، شاید بتوان گفت امکاناتی که در این کانکس‌ها وجود دارد از برخی از مدارس ما نیز بیشتر است.

Share