اعتراض کنایه آمیز امام جمعه اسالم به گرانی؛

به کجا چنین شتابان / سکه از دلار پرسید | حنای اصرار بر مذاکره با آمریکا دیگر رنگی ندارد

امام جمعه اسالم گفت: حنای اصرار بر مذاکره هم که حربه پوسیده عده ای لیبرال پیر دلبسته آمریکا در داخل است دیگر رنگی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته اسالم با اشاره به ششم تا دوازدهم تیرماه، هفته حقوق بشر آمریکایی ضمن یادآوری ششم تیرماه سالروز ترور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰ که به فضل خدا علیرغم مجروحیت و جانبازی خداوند وجود آیت الله خامنه ای را برای اسلام و انقلاب و کشور عزیزمان حفظ کرد و همچنین ترورهای مختلف سال ۱۳۶۰ و جنایت های متعدد آمریکای جنایتکار مثل ساقط کردن هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ مسافر بی گناه در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ گوشه ای از جنایتهای آمریکا در حق مردم ایران دانست و افزود: دست آمریکا در سرتاسر جهان به خون مظلومان آغشته است و امروز هم از هیچ اقدام ضدبشری بر علیه انسانها فروگذار نمی کند.
باقری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ یار انقلاب اسلامی و تبریک هفته قوه قضائیه از تلاش زحمت کشان عرصه عدالت در مبارزه با فساد و احیای حقوق مظلومان تقدیر و تشکر کرد. وی از اقدامات جدید قوه قضائیه در راه اندازی سامانه های الکترونیکی جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و جلوگیری از اتلاف وقت مراجعه کنندگان تقدیر و تشکر کرد و این تحولات مثبت را نشانه مدیریت جهادی و عزم جدی جهت اصلاح امور در قوه قضائیه دانست.
خطیب جمعه اسالم فسادهای رخ داده و آشکار شدن گاه و بی گاه ابعاد مختلف فساد در رده های مختلف مسئولین را نشان از انحراف آن اشخاص از گفتمان انقلابی و فاصله گرفتن از آرمانهای اصیل اسلام و انقلاب یعنی سلامت نفس و پاکدستی مسئولان و خدمت بی منت به خلق دانست و گفت: بعضی ها از اول هم به دنبال این بودند که از نمد انقلاب برای خود کلاهی درست کنند لذا فقط به منافع دنیایی خود فکر کردند.
باقری با انتقاد از اوضاع نابسامان اقتصادی و افزایش بی حساب و کتاب قیمت سکه، ارز و کالا و عدم نظارت و کنترل بازار گفت: متأسفانه افسار قیمتها از دست دولت رها شده است و با سرعت عجیبی قیمتها رو به افزایش گذاشته است. به قول شاعر معاصر شفیعی کدکنی که گفت: « به کجا چنین شتابان / گون از نسیم پرسید » ما هم با تضمین شعر او عرض می کنیم: ” به کجا چنین شتابان / سکه از دلار پرسید ” به هم ریختگی اوضاع اقتصادی داخلی در شرایط کنون باعث شده است که عده ای دوباره سررشته مشکلات را به بیرون از کشور گره بزنند و گمان کنند که راه حل مشکلات اقتصادی در خارج از کشور می باشد و برای حل مشکلات اقتصادی دوباره حرف از مذاکره با آمریکا بزنند. ذهن هوشیار و آگاه مردم ما هیچ گاه فراموش نخواهد کرد که طرف های مذاکره کننده هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده و نیستند همانطور که آمریکا به تنهایی از برجام خارج شد و سه کشور اروپایی هم اخیرا در شورای امنیت سازمان ملل به همراه آمریکا خواستار تمدید تحریمهای تسلیحاتی بر علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.
وی افزود: آمریکا در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد و درخواست ترامپ برای توافق یکطرفه خود نشان دهنده عجز آمریکا در مقابل قدرت ماست. اوضاع به هم ریخته داخلی، درگیری با ویروس کرونا، منفوریت رئیس جمهور آمریکا در دنیا و عدم قدرت رویارویی با جمهوری اسلامی همه دلایلی است که نباید با آمریکا مذاکره کنیم.
امام جمعه اسالم گفت: حنای اصرار بر مذاکره هم که حربه پوسیده عده ای لیبرال پیر دلبسته آمریکا در داخل است دیگر رنگی ندارد. چرا که مقایسه شرایط نظامی، اقتصادی و امنیتی هر دو کشور و آثار و تبعات وقوع جنگ بین ایران و آمریکا همگی به ضرر آمریکا و به نفع ما است و آمریکا علیرغم میل چهل ساله برای حمله نظامی به ایران هیچگاه نمی تواند چنین غلطی بکند.

Share