محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصولگرا:

به داد این مجلس برسید | این مجلس نمی‌داند منافع ملی چیست!

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت: آنچه در جلسه دیروز این مجلس گذشت نشان داد بخشی از مجلس که مفهوم منافع ملی را نمی‌داند ترجیح می‌دهد آن را خرج بازی‌های سیاسی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی نوشت:

۱. آنچه در جلسه دیروز مجلس شاهدش بودیم شاید برای نمایندگانی که از توهین و تهمت به ظریف فروگذار نکردند، نوبر بود اما برای وزیر امور خارجه جنبه خاطره داشت. او از این صحنه‌ها در دو مجلس قبل هم دیده بود.

۲. برخورد نمایندگان اصلا ً خارج از توقع نبود. مشتی شعار که نمونه‌هایش را هنگام تبلیغات انتخاباتی فراوان شنیده بودیم. اما شاید واکنش دکتر ظریف این بار به نمایندگان مجلس متفاوت تر از قبل بود. او با کلامی متین، متقن، مستدل و قاطع سخن گفت و در برابر هتک حرمت‌های طرف مقابل خشمگین نشد. اگر فضای مجازی را از دیروز رصد کرده باشید کاملاً روشن است که افکار عمومی شعارهایی را که تندروهای مجلس « انقلابی» جار زدند را پس زد و به بهارستان‌نشینان گوشزد کردند که ادبیات مردم فاصله ای طولانی با آنها دارد.

۳. در هیچ جای دنیا سیاست خارجی، وسیله بازی کف خیابان نیست. بلکه غالباً تنها موضوعی است که همه جناح‌ها و احزاب آن را آیینه منافع ملی می‌دانند و با حرف‌های بی مایه و سخیف بنیان‌های آن را سست نمی‌کنند. آنچه در جلسه دیروز این مجلس گذشت نشان داد بخشی از مجلس که مفهوم منافع ملی را نمی‌داند ترجیح می‌دهد آن را خرج بازی‌های سیاسی کند. اگر خردمندان به داد مجلس نرسند بیم خطرهای جدی می‌رود. خطری که می‌تواند حیثیت و جایگاه مجلس را از وضعیت نه چندان رضایت‌بخش کنونی به حالت‌های بدتری تبدیل کند.

۴. با این همه، مجلس‌نشینان تندرو را با همه زیان‌هایی که می‌توانند وارد کنند نباید خیلی جدی گرفت که: «ترسم از ترکان تیرانداز نیست| طعنه تیرآورانم می‌کشد»

آنها که می‌دانند سیاست‌های کلان نظام در کجا تدوین می‌شود و «تیرآوران» را می‌شناسند. آتش بیارهای معرکه ای که نمونه اش را دیروز دیدیم؛ قطعاً مانند نماینده‌های مجلس بی اطلاع از عواقب روش‌های افراطی نیستند. شاید آنها اگر به وظیفه ملی‌شان اعتنا کنند، قصه پر غصه مجلس و نمایندگان نه چندان پر شمار مجلس که توجهی به ضرورت و اهمیت آرامش روانی جامعه ندارند؛ ختم به خیر شود.

Share