عارف: فراکسیون امید در مجلس دهم در اکثریت نبود

بلایی که امروز بر سر اقتصاد آمده نشات گرفته از طرح تثبیت قیمت‌ها است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که با موضوعات شعاری برخورد نکنند و همچنین افزود: دود تقابل با دولت به چشم مردم و نظام می‌رود و باید در شرایط سخت فعلی که کشور تحریم‌های ظالمانه را تحمل می‌کند با همراهی با دولت از این گردنه سخت عبور کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از امیدنامه، «محمدرضا عارف» در نشست مشترک انجمن اسلامی معلمان تهران و ری با مجمع نمایندگان تهران در مجلس دهم که در دبیرستان البرز برگزار شد با اشاره به حادثه انفجار در یک کلینیک درمانی در تهران، ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان این حادثه و آرزوی سلامتی برای مصدومین بر لزوم نظارت جدی بر ایمنی تجهیزات و ساختمان های مراکز درمانی از سوی مسئولین ذی ربط تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با قدردانی از ابتکار عمل انجمن اسلامی معلمان در برگزاری این جلسه و تاکید بر لزوم برگزاری این قبیل نشست‌ها برای تبادل نظرات و انتقال تجربیات، گفت: لازم می‌دانم بار دیگر از خواهران و برادران عضو مجمع نمایندگان تهران بخاطر همراهی، نقش آفرینی و تلاش های شان در راستای شعار جریان امید در مجلس دهم یعنی «امید، آرامش و رونق اقتصادی»  قدردانی کنم.

برخی می‌خواستند عملکرد فراکسیون امید دیده نشود

عارف درباره عملکرد فراکسیون امید مجلس دهم، ‌ اظهارکرد: برخی بر اساس پیش داوری‌ها و تحلیل‌های اولیه خودشان بنا را بر ندیدن عملکرد فراکسیون امید گذاشتند و حتی زمانی که کتابچه عملکرد این فراکسیون منتشر شد خواستند دستاوردهای این فراکسیون را نبینند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه جریان اصلاحات ثابت کرده است ظرفیت پاسخگویی به مطالبات مردم را دارد، گفت: جریان رقیب، حیات وجودی خود را در تضعیف و از بین بردن گفتمان اصلاحات می‌داند اما تجربه ثابت کرده است که گفتمان اصلاحات در بطن جامعه نفوذ دارد و هیچگاه قابل حذف شدن نیست و تلاش برای ایجاد تک صدایی در کشور آن هم با استفاده از اهرمهای قدرت نتیجه عکس می‌دهد.

گفتمان اصلاحات فرد محور نیست

عارف با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات نمی‌تواند صحنه را ترک کند، گفت: ویژگی جریان اصلاحات این است که قائم به هیچ فردی نیست. گفتمان اصلاحات فرد محور نیست که اگر فردی برود و یا فردی بیاید اتفاق خاصی بیافتد. گفتمان اصلاحات ماندگار است و برای ماندگاری باید هوای نفس، خودخواهی‌ها  و خود بزرگ بینی‌ها را کنار گذاشت.

رییس بنیاد امید ایرانیان با انتقاد از برخی اظهارنظرها که نشان از تسویه حساب‌های فردی دارد، خاطر نشان کرد: باید با انسجام و وحدت و در مسیر راهبردهای کلان جریان اصلاحات که اولویت به منافع ملی و تفکر گفتمانی است فعالیت‌های خود را ساماندهی کنیم و در این راستا تقویت همراهی و همدلی، گذشت و سعه صدر و امید ضروری و حیاتی است.

حضور جریان اصلاحات نباید صرفا به پیروزی در عرصه انتخابات محدود شود

عارف با بیان اینکه شرط حضور جریان اصلاحات نباید صرفا به پیروزی در عرصه انتخابات محدود شود، گفت: ما باید تلاشمان در چارچوب ارزش‌ها نظام و ارزش های گفتمانی و عبور از منافع جریانی به نفع منافع ملی و عبور از منافع حزبی و فردی به نفع منافع جریانی باشد و انتظارم از تشکل های اصلاح‌طلب به‌ویژه تشکل با سابقه انجمن اسلامی معلمان این است که در زمینه حفظ وحدت و انسجام جریان اصلاحات پیشگام باشند.

بلایی که امروز بر سر اقتصاد کشور ما آمده است نشات گرفته از طرح تثبیت قیمت‌ها است

عارف در بخش دیگری از سخنان خود به مجلس یازدهم و نامه روسای کمیسیون‌های مجلس به رئیس جمهوری اشاره کرد و یا یادآوری عملکرد مجلس هفتم در طرح تثبیت قیمت‌ها، تصریح کرد: در مجلس هفتم طرحی را در اواخر سال ۸۳ با ادعای عیدی مجلس به مردم تصویب کردند یعنی طرح تثبیت قیمت‌ها که بلایی که امروز بر سر اقتصاد کشور ما آمده است نشات گرفته از طرح تثبیت قیمت‌ها است. نتیجه این شد که رشد مثبت اقتصادی ۷ درصد سال ۸۴ به رشد منفی ۷ درصد در دولت دهم رسید، تورم یک رقمی سال ۸۴ به رقم ۴۰ در سال ۹۱ رسید و عملا نظام تک نرخی ارز متلاشی شد.

نمایندگان مجلس یازدهم با موضوعات، شعاری برخورد نکنند

عارف با بیان اینکه به عنوان فردی که ۴ دهه در مسئولیتهای اجرایی و دانشگاهی بوده ام توصیه ام به نمایندگان مجلس یازدهم این است که با موضوعات شعاری برخورد نکنند، تاکید کرد: وقتی هنوز کمیسیون‌های مجلس شکل نگرفته است ولی نامه روسای این کمیسیون ها به رییس جمهوری منتشر می شود نشان از این دارد که برخوردهای شعاری و بدون توجه به واقعیات کشور صرفا ملاک عمل است و تجربه اینگونه برخوردها را در دولت های نهم و دهم دیدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم گفت: بنا را بر تقابل با دولت قرار ندهید. دود تقابل با دولت به چشم مردم و نظام می رود. باید در شرایط سخت فعلی که کشور تحریم های ظالمانه را تحمل می‌کند با همراهی با دولت از این گردنه سخت عبور کنیم.

عارف تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم از تجربه مجلس دهم استفاده کرده، ضعف‌های مجلس دهم را اصلاح کنند و مجلس قوی را نه صرفا در شعار بلکه بر اساس عملکرد خود و با توجه به واقعیت های کشور به مردم گزارش دهند.

رییس فراکسیون امید در مجلس دهم با بیان اینکه ویژگی برجسته مجمع نمایندگان تهران در مجلس دهم توجه جدی به مطالبات و خواسته های مردم حوزه انتخابیه است به برخی از ویژگی‌های نمایندگان تهران در مجلس دهم و عملکرد آنها اشاره کرد و گفت: وفاداری به ارزشهای انقلاب و تلاش در جهت تحقق آنها، خدمت به مردم در هر زمینه در چارچوب قانون، تعامل حداکثری با همه دستگاه های حکومتی به‌ویژه دولت و بدون حاشیه سازی، توجه به مطالبات مردم بخصوص شهرستانهای حوزه انتخابیه و نقاط غیر برخوردار، درک شرایط کشور و توجه به اولویت‌ها، تقویت مدیریت استانی با محوریت قرار دادن مدیران استانی بجای مدیران ستادی وزارتخانه‌ها  و ارتباط نزدیک با موکلین بصورت برگزاری جلسات ادواری در مناطق مختلف تهران  و ایجاد ۴ دفتر ارتباط مردمی گوشه ای از ویژگی‌های برجسته نمایندگان مجمع تهران و عملکرد آنها در مجلس دهم است.

فراکسیون امید در مجلس دهم در اکثریت نبود

عارف همچنین با بیان اینکه فراکسیون امید فراکسیون اکثریت در مجلس دهم نبود و طرح موضوع اکثریت با بیان تعداد نفرات غیرواقعی اعضای این فراکسیون آن هم  قبل از تشکیل مجلس دهم با هدفی خاص مطرح شد، گفت: نقش آفرینی و تلاش در فراکسیون امید برای حفظ همبستگی و ارتقا همدلی و تفاهم در چارچوب راهبردهای کلی مصوب فراکسیون را نباید از یادها برد. عملکرد فراکسیون امید در حوزه‌های محتلف منتشر شده است هر چند عده ای  نمی خواهند عملکرد فراکسیون امید دیده شود.

در ابتدای این مراسم خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران و دبیر انجمن اسلامی شهرستان ری ضمن خوشامدگویی به حاضران نسبت به کمرنگ شدن اعتماد مردم به نهادهای انتخاباتی اظهار نگرانی کرد.

Share