مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان:

برخی با غرض‏‌ورزی به توسعه و عمران استان آسیب می‌زنند | آستارا با برنامه جامع ولی بدون برنامه

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: آستارا پس از تهران اولین شهر در کشور بود که برنامه جامع آن تدوین شد، ولی متأسفانه تاکنون برنامه راهبردی آن تدوین نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، هوشنگ عباسقلی‌زاده در سفر خود به شهرستان آستارا و شرکت در جلسه هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری این بندر مرزی، اظهار کرد: در سایه تلاش‌های خستگی‌ناپذیر صورت گرفته شهرداری آستارا ‌به عنوان برتر در استان گیلان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات ایجاد شده از شائبه ها است، ادامه داد: بعضی‌ها با غرض ورزی به توسعه و عمران استان آسیب می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر سلامت در کار باشد هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند، افزود: باید آسیب ها را بررسی کرد و از تمام ظرفیت محیطی آستارا در توسعه و عمران این شهر بهره مند شد.

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه «آستارا» از محدودیت شدید در بحث زمین برخوردار است، خاطرنشان کرد: این شهر از یک سو به دریای خزر، از سوی دیگر به کوه های تالش و اراضی کشاورزی و از سوی دیگر به مرز بین‌المللی مشرف است که مشکلاتی را برای توسعه ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای افزایش زمان اقامت مسافر از شروط اولیه نگاه به صنعت گردشگری است، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد بازار ساحلی در دست غیر بومیان هستند که گردش مالی آنها در بانک های خارج استان است و این گردش مالی هیچ کمکی را برای بهره مندی از تسهیلات بانک های شهرستان نمی کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه آستارا بعد از تهران اولین شهر ایران بود که برنامه جامع داشت، تصریح کرد: متأسفانه این خیلی بد است که این شهر تاکنون برنامه راهبردی ندارد.

وی تبعیت مسئولان شهرستان و استان از برنامه ها را از ویژگی‌های تدوین برنامه راهبردی دانست و اضافه کرد: اعتماد سازی و مدیریت پروژه ها از مهمترین مقوله های مشارکت در کارهاست و ارتباط مستقیم با برنامه های راهبردی شهرداری ها دارد که باید مدنظر شهرداری آستارا هم قرار گیرد.

عباسقلی‌زاده از استیل عباس آباد، پارک جنگلی بی‌بی یانلو و سواحل دریای خزر به عنوان نعمتی مثال برای شهر آستارا نام برد و افزود: در استیل عباس آباد و پارک جنگلی بی بی یانلو می‌شود طرح های بی شماری را با مدنظر قرار دادن ویژگی طبیعی آن ایجاد کرد که طراوت آن مناطق را تحت تأثیر قرار ندهد.

وی در پایان با بیان اینکه هر سرمایه گذاری که می خواهد به آستارا ورود کند باید برای اعتمادسازی بخشی از سرمایه و یا گردش حساب خود را نشان دهد، اضافه کرد: وجود سرمایه گذاران بی سرمایه از آسیب های پیش روی شهرداری ها هستند که باید در انعقاد قراردادها به آن هم توجه کرد.

Share