استاندار گیلان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار بندرانزلی:

انزلی یکی از مناطق استراتژیک کشور است | تکمیل پروژه‎های نیمه‎تمام در اولویت باشد

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و تصریح اینکه در اجرای طرح ها و پروژه ها تنها به دنبال اعتبارات دولتی نباشیم، گفت: باید توسعه اشتغال، تقویت صادرات و تحول اقتصادی محور فعالیت‌های مدیران ازجمله فرماندار بندرانزلی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری بندرانزلی با موضوع تکریم و معارفه فرماندار این شهرستان که احمد دنیامالی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز اعضای شورای اداری و تأمین این شهرستان نیز حضور داشنتد؛ مسئولیت را فرصتی برای خدمت دانست و افزود: حفظ و افزایش اعتماد عمومی و بهره‌گیری از امکانات در جهت ارائه خدمت به مردم از مهمترین وظایف مسئولان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه خدمت با نیت صادقانه، انگیزه وافر، تلاش مجدانه و در فضایی تعاملی همراه با وفاق، همدلی و مشارکت آحاد مردم، قطعاً با موفقیت همراه خواهد بود، گفت: امروز نیاز داریم با هم‌افزایی بیشتر در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، برنامه های توسعه ای کشور و استان را به مرحله اجرا بگذاریم و معتقدم هرجا توانستیم از فرصت خدمتگزاری با استفاده از خردجمعی و مشارکت مردم در فضای تعاملی استفاده کنیم ؛ به طور قطع توفیقات ما بیشتر بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان، انزلی را یکی از مناطق استراتژیک کشور عنوان کرد و با بیان اینکه پتانسیل های این شهرستان می تواند توسعه ملی و منطقه‌ای را به همراه آورد، اظهار داشت: انزلی از همه پیش نیازهای لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار است و باید با هدفگذاری کوتاه مدت و میان مدت، تمامی فعالیت ها و خدمات در این شهرستان در محور توسعه اشتغال و تحول اقتصادی باشد.

وی ورود قطار به بندرکاسپین در دولت دوازدهم را فرصتی برای توسعه بیشتر این شهرستان و نیز کشور دانست و افزود: اگر در کنار این امر، رونق واحدهای شهرک صنعتی را شاهد باشیم می‌تواند با گسترش بخش صادرات، ارزش افزوده ای به محصولات تجاری الحاق، مشاغل جدیدی ایجاد و توسعه فضای کسب و کار را محقق کند.

استاندار گیلان بهره گیری از توانمندی های داخلی خصوصاً درون استانی در جهت توسعه فضای کسب وکار و رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق جهش تولید را یکی از موارد مورد تأکید همیشگی خود عنوان و خاطرنشان کرد: شهرستانی همچون بندر انزلی با برخورداری از ظرفیت های فراوان نباید بیکار داشته باشد چراکه در این شهرستان ظرفیت هایی وجود دارد که باید از آنها شایسته ترین استفاده ها را ببریم از این رو فرماندار جدید باید به درستی از پتانسیل ها استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح ها و پروژه ها تنها به دنبال اعتبارات دولتی نباشیم، گفت: مبحث توسعه تنها به بودجه و اعتبارات دولتی خلاصه نمی‌شود بلکه مشارکت بخش خصوصی، می تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

زارع با اشاره به اینکه در مسائل رفاهی و خدمات رسانی مردم همچون راه دسترسی، آب، برق، گاز و … شاهد تحولات مطلوبی در دولت تدبیر و امید بوده‌ایم، افزود: اهتمام داریم در تقسیم اعتبارات شهرستانی نیز این منابع مالی به صورت عادلانه در پروژه های لازم الاجرا صرف شود.

وی ایجاد اختلال در بحث آرامش جامعه و امنیت سرمایه گذاری را منجر به خسارت های بزرگ دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با وحدت، همدلی و انسجام ضمن ایجاد امید و نشاط در میان مردم، شاهد پویایی سرمایه‌گذاری و رونق اشتغال در جامعه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی موقعیتی متمایز و قابل توجه برای انزلی و گیلان رقم زده و باید از منافع آن برای شهرستان، استان و در نهایت کشور استفاده کرد، گفت: در راستای استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد برای اشتغالزایی، باید از فرصت ها بهره گرفت و در این راه از ظرفیت مردم و خرد جمعی برای پیشرفت نیز نباید غافل شد.

وی شتاب در تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و اقتصادی را بسیار حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: در جلسات مختلف اقتصادی همواره تأکید کرده‌ام و مجدداً نیز یادآور می‌شوم که اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال باید در اولویت مدیران به ویژه فرماندار جدید شهرستان باشد و در این مسیر استفاده از ظرفیت مردم، حفظ کرامت آنان و بهره گیری از تجارب و هم افزایی با دیگر متخصصین و همکاری مسئولان، توصیه اینجانب است.

استاندار گیلان به قرار داشتن در فصل زراعی محصول استراتژیک برنج و تلاش های صورت گرفته پیرامون تأمین آب کشاورزی مورد نیاز و تسهیل امور کشاورزان اشاره و اضافه کرد: برای افزایش درآمد کشاورزان که این محصول برنج را به رنج تولید می‌کنند؛ تأکید ما براین بوده ‌و که با فرآوری و بسته‌بندی مناسب به بازار عرضه شود تا علاوه بر شناساندن برند محصولات گیلان، منافع بیشتری برای کشاورزان داشته باشد که این موضوع باید از طریق جذب سرمایه‌گذاران و علاقمندان به این حوزه صورت گیرد.

وی بار دیگر ایجاد و حفظ همگرایی، همراهی و یکپارچگی بین مسئولان شهرستان، اقشار مختلف مردم، فعالان سیاسی، مدنی و اقتصادی، اصناف، گروه ها، بازاریان، تجار و قشرهای تاثیرگذار از جمله شوراهای اسلامی را یکی از مهمترین وظایف فرماندار جدید برای شتاب دادن به مسیر توسعه شهرستان بندر انزلی عنوان و تصریح کرد: اطمینان دارم سال ۹۹ سالی باشد که با همدلی و همت مردم و مسئولان، گام‌های اساسی‌تری در جهت جهش و رونق تولید، اشتغال و بهبود وضعیت کسب و کار مردم برداشته می‌شود.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش‌های اسماعیل حیدری آزاد، سید اسماعیل میرغضنفری به عنوان فرماندار جدید شهرستان بندرانزلی معرفی شد.

 

Share