فرخی: دانشگاه آزاد لاهیجان ظرفیت پذیرش دانشجو در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارد

مکاتبه با وزیر بهداشت درباره بازگشایی بیمارستان‌های ۲۲ آبان و سیدالشهدا

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعطیلی دو بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان در شهرستان لاهیجان گفت: شهرستان لاهیجان مرکز درمان منطقه شرق گیلان است ولی به دلایلی نامعلوم در دو سال گذشته دو بیمارستان ۲۲ آبان و سیدالشهدا تعطیل‌شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رسول فرخی با بیان اینکه برخورداری از رفاه اجتماعی یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم هر جامعه است، اظهار کرد: مردم باید در شرایط کنونی و در هنگام بیماری فقط دغدغه درمان داشته و به‌هیچ‌وجه نگرانی از بابت کمبود امکانات را نباید حس کنند زیرا برخورداری از امکانات رفاهی مهم‌ترین مؤلفه جامعه‌ای آرام است.

وی با انتقاد از تعطیلی دو بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان در شهرستان لاهیجان گفت: شهرستان لاهیجان یکی از گردشگرترین شهرستان‌های کشور بوده و مرکز درمان منطقه شرق گیلان است ولی به دلایلی نامعلوم در دو سال گذشته دو بیمارستان ۲۲ آبان و سیدالشهدا تعطیل‌شده و شهرستان را با چالش جدی مواجه کرده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از مکاتبه خود با وزیر بهداشت در خصوص بازگشایی بیمارستان‌های ۲۲ آبان و سیدالشهدا خبر داد و افزود: در هفته گذشته نامه‌ای را به وزیر بهداشت نوشته و در آن خواستار بازگشایی هر چه سریع‌تر بیمارستان ۲۲ آبان و سیدالشهدا شدم زیرا مردم باید فقط دغدغه درمان بیماری خود را داشته باشند.

فرخی با اشاره به وضعیت نامطلوب امکانات درمانی در منطقه دیلمان شهرستان لاهیجان بیان کرد: دیلمان یکی از قدیمی‌ترین و مذهبی‌ترین مناطق گیلان است ولی در هشت سال گذشته درمان بستر دیلمان متأسفانه تجهیز نشده و مردم آن منطقه از کمترین امکانات رفاهی برخوردار هستند لذا از دکتر نمکی درخواست دارم هر چه سریع‌تر به این وضعیت رسیدگی کنند.

وی با اذعان به اینکه دانشگاه آزاد لاهیجان ظرفیت پذیرش دانشجو در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد لاهیجان یکی از بهترین واحدهای دانشگاه آزاد در شرق گیلان و حتی کشور بوده و با توجه به امکانات موجود در این دانشگاه به‌راحتی می‌توان دو رشته دندانپزشکی و پزشکی را به این دانشگاه اضافه کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تجهیز بیمارستان غدیر سیاهکل را یکی از الزامات مهم درمانی در استان گیلان دانست و بیان کرد: بیمارستان غدیر سیاهکل علیرغم اینکه چندین سال از افتتاح آن می‌گذرد ولی تاکنون بخشی از آن تجهیز نشده و فاقد پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف است لذا با توجه به کوهستانی بودن این منطقه باید در اسرع وقت اکثر متخصصان در این بیمارستان مشغول به فعالیت شوند.

Share