رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

افزایش روزانه ۵۰ نفر به شمار مبتلایان به کرونا | شمار جان‌باختگان در حال افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند از افزایش روزانه ۵۰ تن از گیلانیان مبتلا به این بیماری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری در حاشیه افتتاح دستگاه رادیو تراپی شتابدهنده انرژی بالا بیمارستان رازی رشت با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در گیلان اظهار کرد: متأسفانه شاهد افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان های کشور هستیم که به تبع آن شمار جانباختگان نیز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه گیلان از نخستین استان‌های بوده که درگیر ویروس منحوس کرونا شده و همچنان نیز با آن درگیر است، افزود: به طور میانگین بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر در سطح بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به کروناویروس بستری هستند و روزانه ۵۰ بیمار به شمار مبتلایان افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاه به حضور مسافران و گردشگران و اثر مستقیم آن در افزایش مبتلایان به کروناویروس، گفت: افزایش تردد مسافران و عادی شدن شرایط برای تردد افراد بومی در استان به نظر می رسد در افزایش مبتلایان به ویروس کرونا دخیل باشد.

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان بر لزوم اهتمام همگانی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اصول بهداشتی نظیر ماسک و دستکش همچون گذشته باید در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد اهتمام همگان باشد.

سالاری از برگزاری مراسمات دسته جمعی و برپایی اردوها به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه شاهد برگزاری و برپایی مراسمات عزا، عروسی و حتی اردوهای تفریحی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که لازم است تمهیداتی صورت بگیرد تا اصول بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

وی همچنین از زیاد شدن احتمالی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان در آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با اتمام امتحانات نظیر کنکور سراسری  مجددا شاهد افزایش مسافرت‌ها در استان باشیم که این مسئله نیز موجب شود تا کادر سلامت متحمل بار بیماری بیشتری شوند.

Share