با اعلام نفرات برگزیده؛

اعضای کتابخانه های عمومی گیلان در پویش کشوری با کتاب در خانه درخشیدند

آنیسا شهبازی، مبارکه خداپرست و ابوالفضل گلعلی دلیجانی از اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان های رشت، صومعه سرا و رودسر در نخستین دوره پویش کشوری با کتاب در خانه از میان بیش از۲۰۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی، برگزیده این پویش کتابخوانی کشوری شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نخستین دوره پویش کشوری “با کتاب در خانه” به مناسبت آخرین نوروز قرن حاضر و با توجه به شرایط پیش‌آمده در اثر شیوع ویروس کووید_۱۹ بر اساس طرحی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروردین لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور شروع به کار کرد.
در این پویش کتابخوانی مجازی که با هدف استفاده مناسب از اوقات فراغت به وجود آمده بواسطه قرنطینه خانگی کودکان و نوجوانان در زمان شیوع بیماری کرونا و بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده و گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی برگزار شد، کودکان و نوجوانان سراسر ایران در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای به معرفی کتاب های خوانده شده خود در شبکه‌های اجتماعی ‌پرداخته و به دبیرخانه این پویش ارسال کردند.
هیئت داوران این پویش کشوری پس از چند مرحله داوری و بازبینی تمام آثار رسیده به دبیرخانه پویش که بر اساس شاخص هایی همچون خلاقیت و نوآوری در آثار معرفی شده، استفاده از کتاب مناسب و متناسب با رده سنی و حفظ زمان بندی صورت پذیرفت از میان بیش از۲۰۰ اثر راه یافته به مرحله نیمه نهایی، اسامی ۶۰ نفر را به عنوان برگزیده در سه رده سنی پیش دبستان، دبستان و متوسطه انتخاب و اعلام کردند.
بر اساس اعلام دبیرخانه نخستین دوره پویش “با کتاب در خانه” از میان ۶۰ اثر برگزیده، آنیسا شهبازی، عضو کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) رشت، مبارکه خداپرست عضو کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا و ابوالفضل گلعلی دلیجانی عضو کتابخانه عمومی شهید نورانی کلاچای رودسر با کسب امتیازات لازم در بین نفرات برتر این پویش کتابخوانی قرار گرفتند.
گفتنی است اعضا و کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان پیش از این نیز برگزیده جشنواره ها و پویش های مختلف کتابخوانی چون “جشنواره پوپک دانا”، “جشنواره مروجان کتاب و کتابخوانی” و .. در سطح کشور بوده اند.

Share