اعتراض نانوایان و اتحادیه نانوایان؛ قیمت جدید کم است!

اظهارات غیرواقعی یک مسئول؛ افزایش قیمت نان در گیلان متوقف شد!

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه افزایشی در بحث قیمت نان اجرا نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود خانزاده  در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه نانوایان و اتحادیه صنف نانوایان شهرستان رشت به قیمت‌های جدید نان اعتراض کرده‌اند، اظهار داشت: موضوع در حال بررسی و پیگیری بوده بنابراین در حال حاضر هیچ‌گونه افزایشی در بحث قیمت نان اجرایی نشده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان با بیان اینکه بحث افزایش قیمت نان را اتحادیه صنف نانوایان بررسی می‌کند، گفت: اتحادیه صنف نانوایان روی مصوبه ستاد تنظیم بازار که استاندار گیلان تصویب کرده مبنی بر اینکه ابتدا باید نرخ‌ها را به واحدهای صنفی ابلاغ کنند بحث‌هایی را مطرح می‌کنند.

خانزاده اعتراض نانوایان و اتحادیه نانوایان به نرخ‌های جدید نان را مورد تأکید قرار داد و در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت نان اعمال شده است یا خیر عنوان کرد: خیر هیچ تصمیمی در این مورد هنوز اجرا نشده و با توجه به اعتراضی که نانوایان مطرح کردند باید مجدداً اعتراضات را مورد کارشناسی قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نتیجه کارشناسی‌های انجام شده بر روی نرخ‌های جدید باید به استانداری گیلان ارسال شود خاطرنشان کرد: دیروز قرار بود افزایش قیمت نان را اجرایی کنند اما با اعتراض نانوایان مواجه شدند از طرفی نرخ‌های جدید طبق قانون به اتحادیه صنف نانوایان ابلاغ شده که با مخالفت آنان مواجه شد.

به گزارش دیارمیرزا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گیلان در حالی مدعی توقف افزایش قیمت نان شده است که قیمت انواع نان در استان گیلان از دو روز گذشته به‌طور ناگهانی افزایش یافته و تا این لحظه نیز در تمام نانوایی‎ها با قیمت جدید عرضه می شود.

بر این اساس قیمت نان بربری یارانه ای با وزن چانه ۵۲۰ گرم و وزن نان خشک ۳۸۵ گرم به قیمت ۹۰۰ تومان است.

گفتنی است به موجب درخواست واحد صنفی و موافقت ستاد تنظیم بازار قیمت نان بربری بزرگ و سنگگ بزرگ با وزن چانه ۶۳۰ و وزن خشگ ۵۰۰ گرم به قیمت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

Share