امام جمعه صومعه سرا؛

استکبار حق دارد از همکاری ایران و چین نگران باشد| ضعف مدیریت باعث سوختن کامل ناو آمریکا شد

حجت الاسلام راشدی نوری گفت: ریشه مشکلات کشور باید در داخل و با تکیه بر نیروهای انسانی جوان، انقلابی، مومن و اعتماد به آنان و قطع امید از بیگانگان، حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری ظهر امروز (جمعه، ۲۷ تیر) در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: اسلام تاکید زیادی به سلامت جسم دارد به همان اندازه که به سلامت فکر و روح توجه دارد، همه فقها می فرمایند هر چیزی که برای سلامت جسم انسان ضرر دارد، انجام دادنش حرام شرعی است‌.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه مردم توجه دارند که حال و روز کشور در مقابله با ویروس کرونا خوب نیست، همان طوری که حال معیشتی و زندگی مردم خوب نیست افزود: همه مردم باید به خاطر سلامت خود، خانواده و افراد جامعه به هشدارها و دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت توجه کنند.

وی گفت: در موج اول، ایران در میان کشورهای مختلف دنیا پیشگام بود و افتخار آفرید، ولی امروز وضعیت نگران کننده ای داریم تا جایی که رهبر  معظم انقلاب فرمودند: من از روی پرستار  زحمتکش خجالت می کشم، مسئولان کشور برای چرخش زندگی مردم، کسب و کار را تعطیل نکردند، اما خواهش من این است که از حال بد همسایه عبرت بگیریم و به سلامتی همدیگر توجه کنیم.

حجت الاسلام راشدی نوری تصریح کرد: نکته دیگر در اینجا توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمود: نهضت مواسات و همدلی مومنانه باید استمرار پیدا کند، چه با تهیه سبد کالا و یا کمک های نقدی و رعایت انصاف و نسبت به همنوعان، تمدید اجاره منزل و مغازه بدون بالا بردن قیمت آن و… .

امام جمعه صومعه سرا خاطرنشان کرد: در شهرستان با همکاری گروههای جوان جهادی و شناسایی خانواده های نیازمند، سری جدید کمک های مومنانه با تهیه هزار و۲۰۰ بسته پروتئینی آغاز شده و ان شاءالله ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: انتظار ما از همه کسانی که توانایی دارند هم در شناسایی و معرفی خانواده های آسیب دیده و هم در کمک و اعانات، با این گروه های جهادی همراهی کنند.

حجت الاسلام راشدی نوری افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نکات مهم و قابل توجهی دارد، ایشان مجلس یازدهم را مجلس انتظار و امید مردم دانست، زیرا در شرایط سخت اقتصادی پای صندوق آمدند و با امید حل مشکلات اقتصادی رأی دادند، هر چند که کشور مشکلات فراوان دارد، اما ظرفیت های مادی و معنوی فراوانی دارد، منابع سرشار  طبیعی، معادن، جنگلها و… و مردم همراه و پشتیبان نظام که در همه جا و همه سختی ها، پای نظام و انقلاب ایستادند.

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: هر چند که اقتصاد کشور سخت بیمار است، اما ریشه مشکلات کشور باید در داخل و با تکیه بر نیروهای انسانی جوان، انقلابی، مومن و اعتماد به آنان و قطع امید از بیگانگان، حل شود و باید با پرهیز ازحاشیه سازی و اختلافات و جدال بی فایده و مشکلات را به گردن هم انداختن، مشکلات کشور را حل کرد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه مجلس باید با دولت و دستگاه اجرایی تعامل و ارتباط داشته باشد گفت: هر چند که حق سؤال و تحقیق و تفحص در حد قانون و شرع برای مجلس محفوظ است، اما هیچ کس حق ندارد با توهین و دشنام و نسبت دادن بدون علم، بر طبل اختلاف کوبیده و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم و نقشه های استکباریشان کمک کند.

حجت الاسلام راشدی نوری خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که مدتی است فضای مسمومی را در کشور فراهم کرده، در رابطه با سند همکاری ایران و چین است که جبهه رسانه ای استکبار و عوامل منطقه ای و داخلی به طور هماهنگ مطرح می کنند، اینکه قراداد ترکمانچای تکرارشد، چین پنج هزار نیروی نظامی در کیش مستقر کرد، جزیره کیش به چین واگذار شد و…، در حالی که صدها سال است بین ایران و چین سابقه همکاری اقتصادی وجود دارد و در این سالها این رابطه بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ در سفر رئیس جمهور چین به ایران و صدور بیانیه دو طرف و همکاری دو جانبه ۲۵ ساله و تاکید رهبر معظم بر درست و حکیمانه خواندن آن در دیدار با رئیس جمهور چین، قرار بود که پیگیری شود، ولی متاسفانه دولت به خاطر برجام در این زمینه اقدام جدی نکرد که در سال۹۷ رهبر معظم با فرستادن رئیس مجلس به چین، شرایط اجرای این همکاری را پیگیری کردند.

امام جمعه صومعه سرا اظهار کرد: البته آمریکا، غرب و رسانه های استکباری و ضد انقلاب، حق دارند ناراحت باشند، زیرا اجرای این همکاری و سند، فشار حداکثری علیه ایران را با شکست مواجه می کند و تحریم های ظالمانه آمریکا را بی اثر می کند، ضمن اینکه اجرای این سند فصل جدیدی در پیشرفت اقتصادی در کشور به وجود می آورد و امید و نشاط را در مردم زیاد می کند، قطعا اینها خواسته امریکا نیست.

وی افزود: این روزها خبر آتش سوزی بزرگترین ناو جنگی امریکا که پنج سال طول کشید تا ساخته شود و قابلیت حمل ۲۰جنگنده، دهها بالگرد و هزار و۸۰۰ نیروی رزمی را دارد، هر چند گمانه های مختلفی بر علت آتش سوزی وجود دارد، اما چیزی که بارز است ضعف مدیریت و کمبود امکانات آتش نشانی است که باعث سوختن کامل این ناو شده و حداقل دو سال طول می کشد تا تعمیر شود و بنا به نظر برخی امکان بازسازی آن وجود ندارد.

Share