استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا؛

استفاده مداوم از ماسک فرهنگ‌سازی شود | محدودیت فعالیت برخی کسب و کارها برقرار شد

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری مردم زمینه‌ساز تداوم زندگی، کار و تولید باشیم؛ استفاده مداوم از ماسک را امری مهم و نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: لازم است نظارت‌ها بر فعالیت تالارهای پذیرایی به‌منظور توجه به توصیه‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی این اماکن، به طور جدی استمرار یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: امروز بیش از پیش آشکار شده که پایانی برای دشواری های ناشی از کرونا و شیوع این ویروس، مشخص نیست و باید با بهره گیری از تجربه چهار ماه گذشته، در کنار رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی؛ با همکاری خوب مردم زمینه ساز تداوم زندگی، کار و تولید باشیم.

وی ادامه داد: برای بازگشایی‌های تدریجی صورت گرفته طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در اطلاع‌رسانی‌ها رعایت توصیه های بهداشتی همواره مورد تأکید بوده اما به دلیل کم توجهی برخی از مردم یا صنوف به دستورالعمل ها، محدودیت فعالیت بعضی کسب و کارها طی هفته گذشته در برخی مناطق دوباره برقرار شد.

نماینده عالی دولت در گیلان عدم رعایت پروتکل‌ها و حضور در اجتماعات را تهدیدی برای سلامت جامعه خواند و با اشاره به معیشت و اشتغال بخشی از مردم استان از حوزه مشاغل خدمات، گردشگری، تجارت و بازرگانی خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی و تفریحی سرپوشیده، با تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا فعالیت خود را با رعایت دستورالعمل ها ادامه می دهند البته انتظار دارم نظارت ها استمرار یافته و تشدید نیز شود.

وی همچنین بر ضرورت ادامه نظارت‌ها بر فعالیت تالارها و برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های عروسی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهره‌گیری از ظرفیت ۵۰ درصدی این اماکن تأکید و تصریح کرد: فعالیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و … باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سر گرفته شود چراکه حفظ سلامت، تأمین آرامش و امنیت و تلاش برای رونق معیشت، اشتغال و رفاه عموم جامعه از اولویت‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه در دوران اوج شیوع کرونا، گروه های مختلف مردمی گام در عرصه نهادند و عهده دار تولید و توزیع برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک شدند، افزود: با فرهنگ بالای مردم و روشنگری‌های اثربخش، می توانیم همچنان شاهد همراهی های آنان با تصمیمات ملی و استانی در خصوص مقابله با کرونا باشیم و استفاده مداوم از ماسک نیز فرهنگ سازی گردد.

دکتر زارع به برگزاری آزمون‌های با تعداد نفرات بالا طی هفته‌های آینده همچون کنکور سراسری اشاره و عنوان کرد: با توجه به شرایط متفاوت امسال نسبت به سال‌های گذشته، دستگاه‌های خدمات رسان، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا برای ثبت نام در سامانه به منظور بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی دولت و تسریع در پرداخت‌ها توسط بانک‌های عامل نیز تأکید و تصریح کرد: شرکت توزیع برق استان هم تقویم زمانی مشخصی برای زمان قطعی احتمالی برق‌ ارائه کند تا واحدهای تولیدی بتوانند وضعیت خود را با آن تطبیق دهند.

 نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم تداوم تولیدات رسانه ای و آموزشی در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: جنگ نرم علیه دولت، نظام اسلامی و مردم ایران همواره در دستور کار رسانه های معاند قرار دارد که باید در این مسیر فعالان حوزه رسانه با جدیت بیشتری اهتمام ورزند.

دکتر زارع با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطاتی برای تسهیل خرید مردم از طریق فضای مجازی گفت: ارائه آموزش های لازم مبنی بر مراقبت از کلاهبرداری ها و سوء استفاده های احتمالی، مورد توجه باشد چراکه خریدهای غیرحضوری، از مواردی است که در سبک زندگی جدید و سازگاری با کرونا باید بیشتر معرفی شود.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش سازگار کردن زندگی مردم متناسب با بیماری کووید ۱۹ را یکی دیگر از موارد مورد انتظار خود از کمیته‌های ستاد استانی مدیریت کرونا ذکر و اضافه کرد: بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و قابلیت های دولت الکترونیک، بخشی از سبک جدید زندگی محسوب می‌شود که می‌توان در این راستا از فرصت تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بهره گرفت.

Share