طی نامه ای خطاب به استاندار گیلان؛

استعفای مجدد مالک، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره داماش گیلان!

مدیرعامل داماش در نامه ای خطاب به زارع استاندار گیلان ضمن اعلام کناره گیری از ادامه کار، آمادگی کامل جهت هبه نمودن امتیاز این باشگاه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدمهدی الطافی مالک و مدیرعامل داماش در نامه ای خطاب به زارع استاندار گیلان ضمن اعلام کناره گیری از ادامه کار، آمادگی کامل جهت هبه نمودن امتیاز این باشگاه اعلام کرد.

گفتنی است پیش از این مالک و مدیرعامل داماش در مهرماه سال ۹۷ نیز استعفا داده بودند.

در این نامه آمده است:

استاندار محترم و معزز استان گیلان جناب آقای دکتر ارسلان زارع

با سلام و احترام؛

خاطرعالی را مستحضر می دارد، از سال ۱۳۹۵ مسئولیت هدایت و مدیریت تیمی که از افتخارات و مورد علاقه مردم

استان می باشد را برعهده گرفته و بر خود وظیفه دانستیم که با سرمایه گذاری شخصی، دین خود را به فوتبال استان و جوانان علاقمند، پرشور و عاشق این تیم ادا نماییم و در این مسیر پر تلاطم، از هیچ کوششی دریغ ننموده ایم.

برای این مهم؛ تعداد اندکی از پیشکسوتان که دلباخته رشت، گیلان و فوتبال این شهر بودند با تلاش و سرمایه شخصی و با گذشتن از مال و حتی آبروی خود، سعی نمودند تا این انگیزهی شادابی و نشاط جوانان جامعه حفظ شده و مانند بسیاری از باشگاه های خوشنام کشور، به دست فراموشی سپرده نشود.

بالطبع؛ این امر منجر به از دست دادن اموال و حتی سلامتی مدیران که از هیچگونه کوششی کوتاهی ننموده اند گردیده است. متاسفانه به علت عدم همراهی بنگاه ها و موسسات اقتصادی در این مدت، دست اندرکاران باشگاه علاوه بر استفاده از سرمایه خود، مجبور به دریافت قرض از دوستان گردیده اند و با دریافت وام از موسسات مالی و تلاش برای بازپرداخت آن و حتی با گرو گذاشتن منزل مسکونی خود در بانک و با مسدود شدن حساب های بانکی شخصی و عدم امکان فعالیت اقتصادی، همچنان باشگاه را سرپا نگه داشته اند. این در حالی است که بسیاری از تیم های ورزشی کشور از پشتیبانی سازمان ها، ارگانها و بنگاه های اقتصادی دولتی و نیمه دولتی برای سرپا ماندن و حضور در مسابقات برخودار می باشند.

در شرایط فعلی، افزایش غیرقابل پیش بینی قیمت ها و هزینه های مازادی که پروتکل های اجرایی پس از اپیدمی کرونا به وجود آورده است، مزید علت گردیده و امکان ادامه مسیر را برای باشگاه های ورزشی خصوصی که از هیچ کمکی استفاده نمی نمایند، طاقت فرسا نموده است.

در این مدت که نزدیک ۵ سال از فعالیت مان می گذرد، به استثنای کمک های محدود آقای دکتر نوبخت، شورای محترم شهر رشت و محبت هیات فوتبال استان گیلان که در این سال ها حقوق قانونی خود را از باشگاه وصول ننموده است و در نهایت عنایتی که اخیرا جنابعالی مرحمت فرمودید، هیچگونه مساعدت دیگری به این باشگاه مردمی صورت نگرفته است. ضمن تشکر از زحمات و تلاش های آقای دکتر جعفرزاده عزیز که در دوران حضور در مجلس به عنوان نماینده مردم رشت از هیچگونه تلاشی مضایقه ننموده اند، به عرض می رسانیم مجموع این مساعدتها حتى ۱۰٪ هزینه های تیم را در این سالها پوشش نداده است.

حضرتعالی استحضار دارید، در دیدار پلی آف سال گذشته چگونه با ناداوری، زحمات چند ساله تیم را هدر دادند اما بنا به تعهدی که از نظر اخلاقی در برابر مردم و جوانان این شهر به آن پایبند بودیم، خود را مسئول می دانستیم، با صرف هزینه چند میلیاردی، امتیاز لیگ یک را خریداری نماییم. همچنین، همگان شاهد بودند که در فینال جام حذفی فوتبال ایران و بعد از آن، چگونه با این باشگاه و مدیران آن برخورد شد که به جای دلجویی و عذرخواهی، مدیران آن با محرومیت از حضور در ورزشگاه ها و جرایم نقدی سنگین مواجه گردیدند.

مشکلات مالی و برخوردهای نامناسب عوامل و دستگاههایی که بر حسب وظیفه می بایست در جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان از هیچگونه کوششی فروگذار ننمایند، باعث گردید تا با بررسی تمامی عوامل و فشارهای همه جانبه ای که بر مدیران این باشگاه وارد می شود، رسما اعلام نماییم که قادر به ادامه کار و صرف هزینه جهت هدایت این مجموعه نیستیم و تحمل مسایل مالی و مصائب دیگر از مرز توان ما خارج گردیده و با استعفاء مالک، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، آماده ایم این باشگاه را به هر فرد و یا بنگاه علاقمندی که در جهت حفظ ارزش باشگاه برای جوانان این خطه تلاش کند، هبه نماییم.

لازم به یادآوری است، باشگاه داماش در فصل گذشته نسبت به تعهدات مالی خود در قبال کلیه اعضای تیم؛ تمام و کمال، ایفای دین نموده و این مهم اگر بی نظیر نباشد، قطعا کم نظیر است و مالک آینده ی این باشگاه از این نظر در مضیقه نخواهد بود.

علیهذا، با عنایت به توضیحات ارائه شده و تا تعیین تکلیف نهایی در خصوص انتقال این تیم به متقاضی آن، کلیه ی تصمیمات مقتضی و نحوه اداره و مدیریت، با رعایت صرفه و صلاح این باشگاه و فوتبال استان، از تاریخ امضاء این مرقومه با صلاحدید جنابعالی می باشد.

در پایان معروض میدارد، ضرورت ابلاغ اوامر و تصمیمات آن مقام عالی استان را عاجل می داند و امید است از بذل توجه و عنایت خاصه ای که همواره به این باشگاه و مدیران آن داشته اید، این مهم نیز با مدیریت مدبرانه جنابعالی و بدور از تبعات اجتماعی سرانجام پذیرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی داماش گیلان

Share