رئیس دادگستری املش در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد؛

از کاهش چشمگیر آمار طلاق در املش تا برخورد سخت و پشیمان کننده با سودجویان

امیری از ورود ۱۳ هزار و ۹۲۶ پرونده ورود به دادگستری و دادسرای املش در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در ایام کرونا نیز اگرچه مراجعات مردمی کاهش یافته اما ارائه خدمات به مردم ادامه دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فردین امیری رئیس دادگستری شهرستان املش در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی بنیانگذار دستگاه قضا و شهدای هفتم تیر اظهار کرد: قوه قضاییه در جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوه ای مستقل در عرض دو قوه مجریه و مقننه فعالیت می کند.

به گفته امیری در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به پنج وظیفه مهم دستگاه قضا اشاره شده است، افزود: تحقق عدالت اجتماعی، رسیدگی، صدور و حکم، احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و تنبیه مجرمان و پیشگیری از جرم از وظایف دادگستری است.

وی با تاکید بر ضرورت اصل استقلال قاضی یادآور شد: قصاوت از شریف‎ترین شغل‎ها است و قاضی باید پاکترین و شایسته ترین انسانها باشد و در مقام قضاوت جز به خدا، حق، وظیفه و تکلیف نیندیشد.

امیری با بیان اینکه همه حق دارند از یک دادگاه منصفانه برخوردار باشند، گفت: در سال ۹۸ در حوزه صیانت از حقوق بیت المال و حفظ اراضی ملی اقدامات ارزنده ای صورت گرفت و با کمک دادستان شهرستان قاطعانه با دست درازی سودجویان به اراضی ملی برخورد شد.

رئیس دادگستری املش با اشاره به برگزاری جلسات مصلحین در راستای کاهش طلاق اظهار کرد: طی ۵ سال اخیر آمار طلاق با اقدامات صورت گرفته آمار طلاق به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

امیری در خصوص میزان فراوانی جرائم به دیارمیرزا گفت: در پرونده های کیفری توهین، سرقت، نگهداری مواد، ضرب عمدی، تصادف، تخریب، تهدید، تصرف عدوانی و مزاحمت ملکی هستند.

وی افزود: در پرونده‌های حقوقی نیز بیشترین پرونده‎ها را مطالبه خسارت دادرسی، مطالبه وجه، اعسار از هزینه دادرسی، مطالبه مهریه، گواهی انحصار وراثت، تامین خواسته، طلاق و…تشکیل می دهند.

امیری از ورود ۱۳ هزار و ۹۲۶ پرونده ورود به دادگستری و دادسرای املش در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در ایام کرونا نیز اگرچه مراجعات مردمی کاهش یافته اما ارائه خدمات به مردم ادامه دارد.

رئیس دادگستری املش با بیان اینکه مردم از دستگاه قضایی احقاق حق، احیای حقوق عامه گسترش آزادی مشروع، گسترش عدل را انتظار دارند، گفت: دستگاه قضایی شهرستان نیز با جدیت پیگیر مطالبات مردم است و آنها باید دستگاه قضایی را پشتیبان خود بدانند.

وی درادامه گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به جلسات کمیته حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: جایی نیست که از چشمان دستگاه قضایی پنهان باشد و با عمده دست‎درازی به انفال برخورد شده است و از مردم می‌خواهیم در این خصوص با ارائه گزارش دادگستری و دادستانی را یاری کنند.

امیری با بیان اینکه دستگاه قضایی در استان و کشور با سودجویان برخورد سخت و پشیمان کننده داشته است در رابطه به جاده شلمان به املش گفت: در جلسات عدیده ای که در این رابطه برگزار شد، خواسته ایم که پیگیر احداث این راه ارتباطی باشند و زیبنده مردم نیست که از راه موجود شلمان- املش عبور کنند که جان افراد زیادی را گرفته است.

Share