ناظر گمرکات گیلان در آستارا مطرح کرد:

اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی آستارا تا ماه آینده|جمهوری آذربایجان به تعهدات خود پایبند باشد

یوسفی نژاد با اشاره به عدم مشکل در خصوص اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بیان کرد: تمام عملیات گمرکی این منطقه هم اکنون بدون هیچ مانعی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناظر گمرکات گیلان در سفر یک روزه به بندر مرزی آستارا از پروژه محوطه سازی مسیر ترانزیت گمرک آستارا و بارانداز ریلی آستارا آستارا بازدید کرد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد در این سفر با اشاره به گستردگی فعالیت گمرکات گیلان در سه حوزه مرز زمینی، ریلی و دریایی آستارا گفت: فعالیت این سه گمرک در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته فعال است و گمرک آستارا یکی از گمرکات مرزی مهم کشور به شمار می رود.

یوسفی نژاد با اشاره به فعالیت مستمر مرز آستارا در ایام پیک کرونا تصریح کرد: علی رغم درخواست تجار برای صادرات کالا و پیگیری های استاندار گیلان در حوزه گمرکات به خصوص گمرک ریلی آستارا، متاسفانه هنوز فضای کافی برای تخلیه و بارگیری در این بارانداز وجود ندارد.

ناظر گمرکات گیلان محدودیت فضا در بارانداز ریلی آستارا_آستارا را باعث تحمیل هزینه مضاعف به تجار دانست و عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نبود فضا، کالاها پس از تخلیه در گمرک ریلی به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یا گمرک زمینی بارگیری و تخلیه می‌شود که این باعث مشکلات فراوانی برای تجار می‌شود.

یوسفی نژاد با اشاره به پروژه ملی طرح جامع گمرک زمینی آستارا گفت: در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار اختصاص داده شد و هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی را در آن شاهد هستیم و با توجه به حجم ترافیک ورود کامیون و ترانزیت کالا رقم قابل توجهی به شمار نمی رود.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی صادرات کالا در استان گیلان از مرز آستارا در سه ماهه نخست سال جاری گفت: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا با تأکید مقام معظم رهبری در سال جهش تولید باید با استفاده از توان و ظرفیت کشورهای همسایه و کشورهای اوراسیا و CIS می توان مراودات بسیار خوبی را با آنها داشت.

وی با تأکید بر لزوم و پایبندی کشور جمهوری آذربایجان به تعهدات خود در بارانداز ریلی آستارا_آستارا گفت: باید طرف آذری با نگاه اقتصادی به تعهدات خود در این بارانداز ریلی عمل کرده تا بتوان این پروژه را در کمترین زمان به بهره‌برداری رساند.

یوسفی نژاد با اشاره به عدم مشکل در خصوص اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بیان کرد: تمام عملیات گمرکی این منطقه هم اکنون بدون هیچ مانعی در حال انجام است و کد گمرکی آن نیز تا ماه آینده با حضور مسئولان گمرک کشور در این منطقه انجام خواهد شد.

Share