رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اختصاص ۵۰ دستگاه تشخیص پزشکی و سرمایه‌ای جدید به ناوگان درمان گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزودن ۵۰ دستگاه تشخیص پزشکی و سرمایه‌ای جدید دیگر به ناوگان درمان گیلان از سوی هیئت ‌امنای صرفه‌ جویی ارزی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه، تمام تلاش خود را در جهت تقویت بنیه زیرساخت‌های حوزه سلامت استان به کار می‌گیرد، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر، علیرغم اینکه کادر سلامت استان، درگیر ویروس متقلب و منحوس کرونا بوده، امکانات و اعتبارات قابل‌توجهی در بخش بهداشت و درمان جذب‌شده است.

وی بر لزوم پیگیری و همت همه‌جانبه در جهت رفع کمبودهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان متعلق به همه است و همه باید از فرصت خدمتی که در اختیارشان گذاشته‌شده، استفاده کنند و  تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نشست مشترک خود با معاونین وزیر بهداشت در محل وزارتخانه، خاطرنشان کرد: در دیدار با معاونین توسعه مدیریت و منابع و درمان وزارت بهداشت، ضمن برشمردن چندین‌باره چالش‌های حوزه درمان و نیروی انسانی بر لزوم افزایش اعتبارات درمانی، افزایش نیروی انسانی ازجمله پرستاران و همچنین امکانات تشخیص پزشکی تأکید شده است.

وی به نشست مشترک خود با دکتر مهدی یوسفی، رئیس هیئت‌امنا صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر، وزارت بهداشت در جهت استقرار تجهیزات پزشکی، حمایت شایانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته که عمده این تجهیزات از مسیر هیئت‌امنا صرفه‌جویی ارزی بوده است.

سالاری از تخصیص دو دستگاه سونوگرافی و یک دستگاه CT اسکن به ناوگان تشخیص پزشکی گیلان از سوی هیئت‌امنا صرفه‌جویی ارزی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: یک دستگاه سونوگرافی به بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا، یک دستگاه سونوگرافی به بیمارستان رسالت ماسال و یک دستگاه CT  اسکن نیز به یکی از بیمارستان‌های مرکز استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به سایر تجهیزات اخذشده از هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، بیان کرد: ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، دو دستگاه الکتروشوک، دو دستگاه الکتروکاردیوگراف، ۱۵ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، دو دستگاه مانیتور سانترال، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل و ۱۰ دستگاه ساکشن نیز از هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی اخذشده است.

Share