آیت الله فلاحتی در دیدار مدیرعامل و معاونان آب و فاضلاب گیلان:

آبی که با رنج تصفیه می‎شود نباید بیهوده هدر رود | آلودگی گوهررود و زرجوب برای رشت فاجعه است

نماینده ولی فقیه در گیلان بر آموزش مردم در استفاده بهینه از آب تاکید کرد و گفت: آبی که با رنج تهیه و تصفیه می شود نباید بیهوده هدر رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرعامل و اعضای شورای معاونان شرکت یکپارچه آب و فاضلاب استان با قدردانی از تلاش مسئولان و کارکنان این شرکت اظهار کرد: دوسوم کره زمین از آب مایه حیات تشکیل شده و خدای متعال در قرآن می فرماید که حیات تمام موجودات از آب است.

وی به برنامه های متعدد کشورهای مختلف در استفاده بهینه از آب اشاره کرد و افزود: آب مایه پاک خدادادی است اما در استفاده از آن بی مهر هستیم و نیاز به ساماندهی دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه سدهای ساخته شده در کشور امیدوارکننده است، بیان کرد: وجود سدهای ساخته شده نشان دهنده پیشرفت ایران در صنعت سدسازی است.

آیت الله فلاحتی، مشکل مصرف بی رویه آب را در جامعه هدف دانست و تصریح کرد: آبی که با رنج تهیه و تصفیه می شود نباید بیهوده هدر رود.

وی بر ضرورت دقت در مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: جامعه به نعمت الهی آب کم توجه است ضمن اینکه انسان با مصرف بی رویه کابوس سیاه را برای خود در زندگی رقم می زند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر استفاده از دانشگاهیان در چگونه مصرف کردن آب، خاطرنشان کرد: از دانشنامه هایی که درباره آب شرب و فاضلاب است، استفاده کنید.

آیت الله فلاحتی بر لزوم استفاده از افکار و اندیشه افرادی که درباره مصرف بهینه آب دارند، تاکید کرد و یادآور شد: مردم را در استفاده بهینه از آب آموزش دهید.

وی، فرهنگ سازی و داشتن برنامه برای استفاده بهینه مصرف آب توسط خانوارها را مهم دانست و اظهار کرد: درباره تصفیه فاضلاب ها باید فکری شود زیرا دو رودخانه آلوده گوهررود و زرجوب برای رشت فاجعه است.

امام جمعه رشت، خواستار قدردانی از افراد نوآور و خلاق در شرکت آب و فاضلاب گیلان شد و افزود: توجه به بازنشستگان و خانواده های آنها حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به تجمیع آب و فاضلاب روستایی و شهری، بیان کرد: تجمیع انجام شده بسیار خوب است ضمن اینکه مدیریت واحد می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی به آب رسانی به برخی نقاط گیلان اشاره کرد و یادآور شد: روستاهای بسیاری داریم که سال ها پروژه های آب در آنها انجام شده اما آب شرب ندارند بنابراین با اولویت بندی آب رسانی به این مناطق را مد نظر داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با ابراز رضایت از اقدام های انجام شده در عرصه آبرسانی در استان، تصریح کرد: سدهای نیمه تمام پلرود، دیورش و شفارود را سریع تر به اتمام برسانید.

Share