سرپرست وزارت صمت خبر داد:

یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خوردو امسال تولید می‌شود

حسین مدرس خیابانی گفت: اما این اتفاق افتاد و روند تولید دو خودروساز بزرگ به روزهای اوج برگشته است ضمن اینکه برنامه تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در سال جاری را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، در جلسه کمیته خودرو که با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های نظارتی و خودروسازان برگزار شد؛ از آغاز صدور فاکتور برای خریداران خودروهای طرح فروش ویژه ایام عید سعید فطر از سوی خودروسازان خبر داده شد.

در این جلسه فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از صدور ۲۰۰۰ فاکتور قطعی برای خریداران خودروهای طرح فروش ویژه ایام عید فطر خبر داد و گفت: تحویل این خودروها در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد. ضمن اینکه تحویل معوقات قراردادهای فروش خودروی سمند و پژو ۲۰۰۸ نیز به پایان رسیده و در ۱۰ روز آینده همه معوقات شش محصول دیگر ایران‌خودرو نیز تحویل مشتریان خواهد شد.

بنا به اعلام وی، ۱۴ هزار دستگاه خودرو این گروه خودروسازی، تجاری سازی شده است.

همچنین در این جلسه اعلام شد که صدور فاکتور برای خودروهای گروه خودروسازی سایپا نیز به زودی آغاز شده و تعهدات معوق خودروی پراید نیز به زودی به صفر خواهد رسید.

بر اساس اعلام خودروسازان در جلسه کمیته خودرو، تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا به ۲۰۰۰ دستگاه در روز رسیده است.

همچنین کمیته خودرو از معاونت دادستانی کل کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی درخواست کرد تا در مورد خودروهای تولید مشترک با خودروسازان خارجی که روند تولید آنها بعد از تحریم‌ها و خروج خودروسازان از ایران، متوقف شده، با توجه به ارایه طرح های متعدد جایگزین و تبدیل از سوی خودروسازان تصمیم‌گیری مقتضی انجام شود تا بتوان نسبت به تعیین‌تکلیف خریداران این خودروها از سوی دو خودروساز اقدام کرد.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خوردو امسال تولید می‌شود

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هم با بیان اینکه پس از خروج دو خودروساز کره جنوبی و فرانسوی از ایران از اردیبشهت سال ۹۷ به بعد، هیچکس تصور نمی‌کرد که صنعت خودروسازی ما مجدد بتواند به همان تیراژ تولید خود بازگردد و روی پای خود بایستد، گفت: اما این اتفاق افتاد و روند تولید دو خودروساز بزرگ به روزهای اوج برگشته است ضمن اینکه برنامه تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در سال جاری را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

او با تاکید بر اینکه پس از تیراژ و کمیت، باید بر روی ارتقای کیفیت کار شود، اظهار کرد: برای آنکه در رقابت جهانی و بازار منطقه‌ای تاثیرگذار باشیم، لازم است که به سمت کسب رضایت مشتری و ارتقا کیفیت باشیم. تا پیش از این به دلیل شکاف عرضه و تقاضا ممکن بود که خودروسازها آن چنان به کیفیت بها ندهند، اما برنامه جدی در نظر گرفته شده است تا به این سمت حرکت شود. رویم.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف باید بتوانیم کیفیت خودرو را از لحاظ خدمات پس از فروش، فنی، ظاهری و ایمنی ارتقا دهیم و خودروسازان ما در این مسیر گام بر می‌دارند. البته که با ارتباطی که خودروسازان ما با شرکت‌های دانش بنیان، مراکز دانشگاهی و حتی صنایع پیش رو در این حوزه دارند، خودروسازان ما در حوزه کیفیت خودرو هم فعال می‌شوند.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه هم اکنون صادرکننده قطعات خودرو نیز هستیم، ابراز امیدواری کرد که علاوه بر تامین نیاز داخل، بتوانیم کیفیت خودروی را درحد قابل رقابت در منطقه پیش ببریم.

افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو در دو ماهه اول امسال

سرپرست وزارت صمت از افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو در دو ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت ۵۵ درصد تحویل محصولات ایران خودرو و ۵۰ درصد تحویل محصولات سایپا اضافه شده است. در حال حاضر به شدت بر روی تأمین مواد اولیه متمرکز شده‌ایم تا عرضه خودرو را افزایش دهیم.

 مدرس خیابانی با اشاره به اینکه با وجود اعمال محدودیت‌ها برای ثبت‌نام خرید خودرو، پنج میلیون نفر از واجدان شرایط در این ثبت نام شرکت کردند، اظهار کرد: این حجم از تقاضا معادل تولید خودروی دوتا سه کشور است. حتی کشور بزرگ خودروسازی همچون کره جنوبی سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه برخی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و  بعضا روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر برای خرید خودرو ثبت نام کردند، طی دو ساعت اول، ۲۵ هزار دستگاه تحویل می‌دادیم؛ بنابر این تنها راه قرعه‌کشی بود. مراسم قرعه کشی با حضور دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و رسانه ملی برگزار شد و همه از این که عدالت در توزیع رعایت شده است، راضی هستند.

Share