مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار کرد:

پیشنهاد تغییر ساعت کاری اداری برای صرفه‌جویی در مصرف برق | ۳۶ درصد شبکه برق فرسوده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: علاوه بر ۷ درصد تعرفه برقی که به همه مشترکین برق اضافه شده است، ۱۶ درصد افزایش تعرفه نیز برای پرمصرف ها در نظر گرفته شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در فصل گرمای سال قرار گرفته‌ایم گفت: با شروع فصل گرم سال استفاده از وسایل خنک کننده در این فصل به اوج خود می‌رسد و قطعا نیازمند همکاری مردم در این حوزه خواهیم بود و امیدواریم به کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی بتوانیم فصل گرم موفقی را پشت سر بگذرانیم.

 در گیلان، روستای بی‌برق نداریم

محمداسماعیل هنرمند با اشاره به اینکه ۷۸درصد مشترکین ما خانگی هستند، گفت: در استان گیلان به دلیل شرایط اقلیمی، شبکه‌های برق دچار فرسودگی می‌شوند و در حال حاضر ۳۶ درصد شبکه فرسوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه در گیلان بالغ بر ۲۲ هزار دستگاه پست و دو هزار و ۵۰۰ روستای گیلان از نعمت برق برخوردارند، تصریح کرد: روستاهای استان گیلان تماما از نعمت برق برخوردار هستند و در حال حاضر روستای بی‌برق نداریم اما روستاهای با کمتر از ۵ خانوار و به علت اینکه در مناطق صعب العبور هستند، برق ندارند که در تلاش هستیم تا برای این مناطق از انرژی خورشیدی استفاده کنیم.

۷ درصد به تعرفه‌های برق گیلان اضافه شده است

وی با بیان اینکه امسال ۷ درصد به تعرفه‌های برق گیلان و ۱۶ درصد به تعرفه مشترکین پرمصرف‌ اضافه می‌شود، گفت: همچنین میزان بدهی مشترکین به شرکت توزیع برق گیلان ۱۹۷ میلیارد تومان است که ۴۱ درصد مربوط به واحدهای خانگی و تجاری است.

هنرمند همچنین ادامه داد: مدیریت مصرف بالغ بر ۱۷ طرح است که در گروه صنعتی لحاظ شده است که علاوه بر کاهش مصرف مبالغی به عنوان پاداش فرستاده می‌شود.

برای کاهش مصرف برق تغییر ساعات اداری را پیشنهاد می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه امسال تابستان گرمی پیش رو داریم، گفت: در ادامه صرفه‌جویی در مصرف برق در نظر داریم که تغییر ساعات اداری را پیشنهاد کنیم و ساعات اداری از ۷ الی ۱۳ باشد و اگر این تغییر ساعات صورت گیرد کمک قابل توجهی به مصرف برق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره کرد و افزود: پویش مدیریت کولر برای اولین بار در کشور در گیلان در حال انجام است و اگر این پویش با موفقیت انجام گردد در کل کشور به اجرا در خواهد آمد.

هنرمند ادامه داد: این پویش کمک می‌کند با خاموشی ۱۵ دقیقه در ساعت ۱۴ الی ۱۵ هر روز گرما ۱۰۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شود و همین مقدار صرفه‌جویی می‌تواند از خاموشی‌ها جلوگیری کند.

رشد بار نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش پیدا کرده است

وی با اشاره به اینکه رشد بار ما نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: این مسئله باعث می‌شود که امسال در تامین برق پایدار مشترکین دچار مشکل شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در مورد تقسیط مبالغ قبوض گفت: تمام تلاش خود را برای همکاری با افرادی که در دوره کرونا از نظر اقتصادی مشکل پیدا کرده اند اما برخی بدهی‌های بالایی دارند که مربوط به دوره کرونا نیست و این مسئله باید در پرداخت‌ها لحاظ شود.

هنرمند با بیان اینکه سال گذشته بحران برف داشتیم، گفت: در این بحران از کابل خودنگهدار استفاده کردیم و از برنامه‌های شرکت توزیع برق گیلان استقرار هزار کیلومتر کابل خودنگهدار است.

۶۳ میلیارد تومان خسارت برف سال گذشته به شبکه‌های برق گیلان

وی افزود: سال گذشته بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان به شبکه‌های برق گیلان در بحران برف آسیب رسید که فقط ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافت اما توزیع برق گیلان برای پایداری شبکه گیلان از اعتباری داخلی خود استفاده کرد و آسیب‌های وارده را مرمت و بازسازی کرد.

به گزارش دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در مورد مجوز اشتراک برق به افرادی که ساخت و ساز غیر مجاز انجام می‌دهند، گفت: اداره برق با توجه به داشتن مجوزهای مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی و سازمان‌های مربوطه به افراد اشتراک می‌دهد.

هنرمند در مورد پیک گرما در سال گذشته اظهار کرد: پیک بار سال گذشته ۱۵۹۴/۴ مگاوات در ۹ مرداد بوده است.

Share