آیت الله فلاحتی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر ماسوله:

ویلاسازان گیلان را تبدیل به ویرانه کردند | بافت تاریخی ماسوله باید حفظ شود

نماینده ولی فقیه در گیلان بر حفظ بافت شهر تاریخی ماسوله تاکید کرد و گفت: آنچه موجب جذب گردشگران به ماسوله شده، بافت تاریخی این شهر است که باید حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ماسوله اظهار کرد: ماسوله با قدمت تاریخی که دارد مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

وی بر حفظ بافت شهر تاریخی ماسوله تاکید کرد و افزود: آنچه موجب جذب گردشگران به ماسوله شده، بافت تاریخی این شهر است که باید حفظ شود البته این امر به دلیل نبود امکانات و زیرساخت های عمرانی مهاجرات مردمی بومی منطقه را به همراه دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلان مورد طمع غارتگران زمین شده است، تصریح کرد: مسئولان باید برای مقابله با زمین خواری در گیلان تمهیدات لازم را بیندیشند.

آیت الله فلاحتی، تعادل بین زندگی مردم بومی و حفظ بافت تاریخی شهر ماسوله را مهم دانست و بیان کرد: تغییر بافت تاریخی ماسوله مانع ثبت جهانی این شهر می شود.

وی به هجوم ویلاسازان برای ساخت و سازهای بی رویه در گیلان اشاره کرد و گفت: ویلاسازان گیلان را تبدیل به ویرانه کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار توجه به زیرساخت های شهر تاریخی ماسوله شد و اظهار کرد: ماسوله پیشانی گردشگری استان محسوب می شود و یکی از نقاط گردشگرپذیر گیلان است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ماسوله محل آمد و شد فرهنگ های مختلف توسط گردشگران است، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی باید در اولویت اجرای برنامه ها در ماسوله باشد.

وی، وحدت مسئولان به ویژه شهردار و شورای شهر ماسوله را ارزشمند عنوان کرد و یادآور شد: وحدت مسئولان می تواند امور را به خوبی پیش ببرد.

ماسوله همچنان منتظر ثبت جهانی است

یوسف نیرویی شهردار ماسوله نیز در دیدار مذکور به قدمت تاریخی این شهر اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۵۴ ماسوله به ثبت آثار ملی رسید اما همچنان موانعی برای ثبت جهانی این شهر وجود دارد و انتظار داریم به ثبت جهانی برسد که تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است.

رضوان عسکرپور رئیس شورای اسلامی شهر ماسوله نیز در دیدار مذکور با اشاره به خدمات ارائه شده توسط شهرداری برای گردشگران، اظهار کرد: وجود عوارضی برای ماسوله ضرورت است.

Share