رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

همکاری گیلان با خوزستان اقدامی برد-برد در جهت افزایش تولید برنج کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در پی همکاری گیلان با خوزستان علاوه بر افزایش تولید برنج کشور شاهد افزایش درآمد شالیکوبی های استان نیز خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی در جانی گفت: با توجه به بارندگی خوب در خوزستان کشت برنج در این استان انجام شده است و ما برنامه داریم این استان را در فرآوری محصول برنج یاری دهیم.

وی افزود: به منظور مقابله با کروناویروس، افزایش تولید برنج منجر به کاهش نیاز به واردات برنج خارجی خواهد شد و برای تحقق این امر لازم است همکاری‌های بین استان‌های تولید کننده برنج نیز ارتقا یابد.

درجانی با اشاره به اینکه پس از الحاق یک تبصره و اصلاح مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت کاشت برنج در برخی استان ها، قرار شد برای استفاده حداکثری از منابع آبی و خاکی کشور و تامین بخش عمده ای از نیاز برنج کشور، گیلان در کاشت و برداشت محصول برنج به استان خوزستان کمک کند، ادامه داد: ماشین‌آلات و امکانات برنج گیلان پس از برداشت برنج در گیلان، در اختیار استان خوزستان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه هیات وزیران، شلتوک برنج خوزستان به علت تعداد کم شالیکوبی های این استان در شالیکوبی های گیلان فرآوری خواهد شد.

درجانی با اشاره به تعداد زیاد کارخانه های شالیکوبی گیلان و تخصصی بودن این کارخانه ها گفت: شالی‌کوبی‌های گیلان آمادگی خود را برای فرآوری برنج دیگر استان ها اعلام کرده اند.

وی افزود: از آنجایی که که برنج خوزستان یک ماه بعد از برنج گیلان آماده برداشت می‌شود، هیج مشکلی برای برنج گیلان در ادامه همکاری ها پیش نخواهد آمد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنج نقش تعیین کننده در امنیت غذایی کشور دارد و فرآوری برنج خوزستان در گیلان نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

درجانی گفت: فراوری برنج خوزستان در گیلان، درآمد بیشتری نیز برای شالیکوبی‌های استان ما فراهم خواهد کرد.

Share