آیت الله فلاحتی در دیدار رئیس و مدیران جهاد کشاورزی گیلان:

نگذارید گیلان میدان تاخت و تاز افراد فرصت طلب شود|با ویلاسازان ویرانگر باید برخورد شود

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی گیلان تاکید کرد و گفت: گیلان پاتوق ویلاسازان شده و با ویلاسازان ویرانگر باید برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار رئیس، معاونان و مدیران دستگاه های مجموعه جهاد کشاورزی استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با تبریک این هفته به فعالان عرصه کشاورزی اظهار کرد: ۲۷ خردادماه سال ۱۳۵۸ جهادسازندگی به فرمان امام(ره) تاسیس شد و این نهاد برادر سپاه بود و اکنون نیز جهاد کشاورزی همچنان اینگونه است.

وی به تلاش جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جهادسازندگی بین مردم به سنگرسازان بی سنگر معروف است.

امام جمعه رشت، جهادسازندگی دیروز و جهادکشاورزی امروز را الگویی برای تربیت انقلابی در کشور دانست و بیان کرد: جهادکشاورزی الگویی برای عمران و آبادانی در کشور بوده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جهادسازندگی و جهادکشاورزی الگوی مهندسی جهادی است، تصریح کرد: جهادسازندگی در حقیقت دکترین جمهوری اسلامی ایران در بسیج سازندگی شده است.

وی، تلاش جهاد کشاورزی را نشان دهنده رایحه خدمت از طرف نظام به مردم در روستاها عنوان کرد و گفت: جهادسازندگی پیام انقلاب را در عمل به روستاها برد و امروز این روند با نام جهاد کشاورزی تداوم دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی مغز متفکر جهاد کشاورزی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: پایش ها، پالایش ها، رصدها و ترسیم افق ها باید در مراکز تحقیقات کشاورزی انجام شود.

آیت الله فلاحتی بر جلوگیری از خام فروشی تولیدات گیاهی کشور تاکید کرد و یادآور شد: ایران رتبه نخست تولید گیاهان دارویی در دنیا را دارد اما خام فروشی به تمام زیربناهای تولیدی ما آسیب وارد می کند.

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی ترسیم کننده افق های کشاورزی برای متولیان مربوطه و کشاورزان هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید نامگذاری کردند و موانعی که مانع تولید می شوند باید برطرف شوند.

امام جمعه رشت بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: به تولیدات داخلی افتخار می کنیم ضمن اینکه کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همجوار عاشق کالای ایرانی هستند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر آموزش مکانیزاسیون اراضی کشاورزی به روستائیان، بیان کرد: روش های سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نیست و می طلبد آموزش های لازم در راستای مکانیزاسیون اراضی به کشاورزان ارائه شود.

وی به اهمیت صنعت بسته بندی در عرصه تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات برنج، زیتون، چای و بادام زمینی اشاره کرد و گفت: روان سازی و تسهیل سازی در صنعت بسته بندی بسیار اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کشاورز باید به ارزش محصول تولیدی خود واقف شود، تصریح کرد: صنعت بسته بندی باید به کشاورزان آموزش داده شود.

آیت الله فلاحتی به تغییرکاربری اراضی کشاورزی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان پاتوق ویلاسازان شده و با ویلاسازان ویرانگر باید برخورد شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی گیلان، خاطرنشان کرد: نگذارید گیلان میدان تاخت و تاز برخی افراد فرصت طلب شود.

وی با اشاره به اینکه زندگی و حیات شهرنشینان وابسته به تولید روستائیان است، اظهار کرد: پرداخت وام به کشاورزان را تسهیل کنید.

به دنبال خرید توافقی برنج از شالیکاران هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با ارائه گزارشی نسبت به تولید محصولات در استان گفت: ۲۸ درصد از اشتغال و ۲۵ درصد اقتصاد گیلان در بخش کشاورزی است.

علی درجانی ارتقای تولید محصولات کشاورزی را از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد و افزود: بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در استان کشت می شود و در ۲۰ نوع آن حائز رتبه کشوری هستیم.

وی از پیش بینی افزایش تولید محصول برنج گیلان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: به دنبال اجرای طرح خرید توافقی برنج از شالیکاران هستیم.

حجت الاسلام محمدرضا وحیدی نژاد مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به وجود ۱۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی بخش کشاورزی در استان، اظهار کرد: علمی کردن کشاورزی در ارتقای تولید بسیار تاثیرگذار است و در سال جهش تولید این امر را پیگیری می کنیم.

Share