امام جمعه آستارا در خطبه‎های نماز جمعه؛

نوع پوشش برخی دختران شرم‌آور و فجیع است | چرا این مانتوهای کوتاه در کشور ما تولید می شوند؟

حافظ‌نیا وضعیت حجاب و پوشش جامعه را مورد استقبال دشمنان دانست و گفت: امروز نوع پوشش برخی دختران شرم‌آور و فجیع است، چرا خانواده ها نسبت به پوشش دختران بی تفاوت هستند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام گفت: امام رضا (ع) سه ویژگی را باعث تکمیل ایمان افراد می دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا بهره بردن سنتی از پروردگار، پیامبر خدا و ائمه معصومین را از ویژگی‌های تکمیل ایمان مومنان دانست و تصریح کرد: مومن با بهره گیری از صفات خداوند، پیامبر اکرم صلی الله و ائمه معصومین مانند آگاهی از درون افراد و مدارا با مردم، ایمان خود را تکمیل کرده و رستگار می شود.

حافظ نیا با اشاره به عدم مدارا با مردم توسط برخی افراد گفت: اگر افراد با یکدیگر مدارا کنند پرونده‌های قضایی با این کثرت وجود نخواهد داشت.

امام جمعه آستارا صبور بودن را از ویژگی‌های تکمیل ایمان مومن دانست و گفت: عدم وجود صبر در انسان فساد را بر او غالب می کند و توجه به آن همواره ذکر شده است.

حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان جهت ساماندهی امور دینی تأسیس شد و هیچ نهادی به اندازه سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه اثرگذار نیست و علت آن استفاده از ظرفیت بسیار بزرگ علمای دینی است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سالروز استفاده از کلاه پهلوی در دوم تیر ماه ۱۳۰۶ گفت: بلایی که رضاخان بر سر فرهنگ و حجاب مملکت آورد بعد از گذشت ۹۳ سال هنوز متاسفانه احساس می‌شود، تبلیغ فرهنگ برهنگی نهایتاً منجر به برهنگی فرهنگی خواهد شد.

حافظ‌نیا وضعیت حجاب و پوشش جامعه را مورد استقبال دشمنان دانست و گفت: امروز نوع پوشش برخی دختران شرم‌آور و فجیع است، چرا خانواده ها نسبت به پوشش دختران بی تفاوت هستند؟ چرا این مانتوهای کوتاه در کشور ما تولید می شوند؟

امام جمعه آستارا ادامه داد: کارگاه‌های تولید البسه نامناسب از کدام نهاد مجوز دارند؟ چرا نهادهای نظارتی سکوت کردند؟ اصناف اماکن و صنعت و معدن یا ضعف دارند و نمی بینند یا می‌دانند و خیانت میکنند.

حافظ‌نیا وضعیت پوشش و حجاب را شایسته کشور ندانست و بیان کرد: دل خانواده‌های شهدا با دیدن این صحنه‌ها خون می‌شود، در همه وصیت نامه های شهدا توجه به عفاف و حجاب توصیه شده است، امت حزب الله از عدم نظارت بر تولید البسه و عفاف و حجاب گله‌مند است.

حافظ نیا ادامه داد: چرا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) سواحل ما مملو از صدای موسیقی و حرکات نامناسب است؟ نظارت بر سواحل در کدام نقطه جا دارد؟ از متولیان امور به جهت سهل‌انگاری آنها به خداوند شکایت می‌کنم.

Share