امام جمعه رودسر در سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت حسن عشوری:

می‌گویند فقط سه قوه داریم؛ آیا ولی فقیه حق دخالت ندارد و باید فقط روضه بخواند؟

حجت‌الاسلام تقی روحانی، امام جمعه رودسر در در سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت حسن عشوری اظهار کرد: آیا مسوولان آلوده و مدیران نالایق شکرگزار خون شهدا هستند؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام تقی روحانی در سومین سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت حسن عشوری در گلزار شهدای ماچیان رودسر گفت: ان‌شاءالله خداوند پاداش نیکو به پدر و مادر انقلابی این شهید اعطا بفرماید.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه شهدا از ما انتظارات ویژه دارند، گفت: انتظار شهدا از ما فراتر از برپایی یک یادواره است.

وی در ادامه افزود: باید ببینیم که آیا مردم و مشکلات طی این ۴۱ سال از انقلاب اسلامی برای ادامه راه شهدا تشکر عملی کرده اند یا خیر کفران نعمت داشته‌اند.

روحانی یکی از راه‌های عملی زنده نگاه داشتن شهدا را تشکر عملی عنوان کرد و گفت: دهه اول انقلاب را میتوان دهه مقابله با توطئه‌های داخلی و خارجی انقلاب اسلامی به ویژه منافقین عنوان کرد.

وی با اشاره به شهادت ۱۷ هزار نفر از مردم به دست منافقین از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، شهدای محراب و رئیس قوه قضاییه و همچنین ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران گفت: دهه اول انقلاب که باید دهه تثبیت نظام باشد تبدیل به مقابله و ایستادگی با انواع توطئه ها شد.

امام جمعه رودسر تصریح کرد: ۴۰ کشور جهان با دلارهای خود و کمک مالی به صدام علیه ملت ایران اقدام کردند و آزادسازی خرمشهر در این دهه به نماد مقاومت ایران تبدیل شد و هنوز درباره آن بحث می کنند که چگونه جمخوری اسلامی توانست در یک عملیات ۱۷ هزار اسیر بگیرد و آن همه پیروزی به دست آورد.

روحانی دهه دوم انقلاب را دهه بازسازی کشور عنوان کرد و گفت: به دستان ملت ۵ استان کشور که نابود شده اند بازسازی شد و دشمن اینجا هم زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به دهه سوم و چهارم انقلاب را دهه حفظ و پاسداری از دستاوردهای دو دهه اول انقلاب نامید و گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود به مجلس یازدهم بر دو مقوله اقتصاد و فرهنگ تمرکز کردند اما آیا غیر از این است که ایشان ۲۵ سال است فریاد زده اند و از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و ناتوی ناتوی فرهنگی نام برده‌اند؟!

امام جمعه رودسر ادامه راه شهدا را مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: موسی کلیم‌الله در جنگ سخت مقابل دشمنان پیروز شد اما در جنگ نرم شکست خورد و دشمنان برای آینده ما اینگونه برنامه ریزی کرده اند. آنها زانوهای خود را روی گلوی فرهنگی ما گذاشته اند تا ما را از پای در بیاورد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جنگ نرم اظهار کرد: قوم موسی فرهنگ خدایی را کنار گذاشتند و به دنبال رفاه طلبی و فرهنگ دنیایی رفتند و امروز تجمل گرایی و رفاه طلبی در مسوولان نفوذ کرده است و این شکرگزاری از خون شهدا نیست بلکه کفران نعمت است.

روحانی نتیجه دنیاطلبی را شکست مقابل دشمنان عنوان کرد و گفت: چرا باید بخش عمده نمایندگان قوه مقننه به گفته سخنگوی شورای نگهبان رسالتشان به چپاول بیت‌المال آلوده باشد؟ در قوه مجریه می‌بینید که چه تعداد از بستگان درجه یک مسوولان در زندان هستند. در قوه قضاییه به گونه‌ای دیگر!

به گزارش دیارمیرزا؛ امام جمعه رودسر تصریح کرد: آیا مسوولان آلوده و مدیران نالایق شکرگزار خون شهدا هستند؟

وی افزود: می گویند ما سه قوه بیشتر نداریم، مجریه، مقننه و قضاییه و بقیه حق دخالت ندارند. آنهایی که اینگونه سخنان زهرآگین را به زبان می آورند یادشان نرود که در قانون اساسی ولایت مطلقه فقیه آمده است و ولایت مطلقه فقیه فوق سه قوه است. با این حرف ها به دنبال چه هستید. ولی فقیه و نمایندگان ایشان در استانها و ائمه جمعه در شهرستانها پاسداران این مرز و بوم هستند. شما این راه دخالت می دانید پس یعنی ولی فقیه حق دخالت ندارد و باید فقط روضه بخواند؟

روحانی با بیان اینکه هفته دولت نزدیک است، گفت: برنامه های خود را با عکس شهید رجایی و باهنر آغاز می کنید آیا شهدا اینگونه بودند و اینگونه زندگی کردند؟

امام جمعه رودسر گفت: مردم در این ۴ دهه تشکر عملی کردند و یک نمونه آن این بوده که نمایندگان خوب و انقلابی به مجلس فرستادند و سال آینده نیز همت خواهند کرد و دولت جوان و انقلابی روی کار خواهند آورد.

وی با اشاره به انتقال بنزین توسط ۵ نفتکش ایران به ونزوئلا گفت: پاسداران آماده انتقام سخت بودند و آنها جرات نداشتند حمله کنند.

روحانی، در پایان خطاب به مسوولان گفت: این مردم بی رغم همه بیکاری و گرانی ها پای نظام ایستاده اند و شما باید از آنها یاد بگیرید. بخشی از مشکلات را به خارج از کشور وصل می کنید اما بخش عمده از مشکلات به دلیل بی عرضگی و فاسد بودن مدیران است و این را مردم می فهمند.

امام جمعه رودسر گفت؛ آقایان بشنوید که ما قاضی عسگر زمان شاه نیستیم که سکوت کنیم بلکه مطالبه می کنیم و نمی گذاریم شما ارام و قرار داشته باشید و هرکاری که دلتان می‎خواهید انجام دهید. اگر نگوییم با خون شهدا خیانت کرده ایم. خانواده شهدا نزد من می آیند و گریه می کنند اما نه برای گرانی برای اینکه برخی دارند خط ولایت را کنار می گذارند.

Share