در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر رشت صورت گرفت:

مسکوت ماندن لوایح «پروژه دوچرخه اشتراکی» و «افزایش نرخ کرایه تاکسی» در رشت

در جلسه عصر روز شنبه شورای شهر رشت لوایح «پروژه دوچرخه اشتراکی» و «افزایش نرخ کرایه تاکسی» با موافقت اعضا مسکوت ماند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر رشت که عصر روز شنبه با حضور اعضای شورا برگزار شد، لایحه پیشنهادی شهرداری در مورد دوچرخه اشتراکی مورد بررسی قرار گرفت.

در پروژه دوچرخه اشتراکی انتفاع شهرداری رشت مشخص نیست

حجت جذب، عضو شورای شهر رشت در خصوص این لایحه گفت: اجرایی شدن این لایحه سودی برای شهرداری ندارد و نکات قانونی در بحث واگذاری به سرمایه‌گذار رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه با نفس این کار مخالف نیستم، گفت: سرمایه‌گذاری که در حال انجام است به فرد حقیقی صورت می‌گیرد و این از نظر قانونی انجام نمی‌شود و انتفاع شهرداری رشت نیز مشخص نیست.

عضو شورای شهر رشت افزود: وقتی هنوز مجوز این کار توسط شورا صادر نشده است، چطور لایحه مصوب نرخ برای دوچرخه اشتراکی مصوب کنیم؟

جذب ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که این لایحه یک هفته مسکوت بماند تا زوایای حقوقی ان بررسی شود.

دلیل دادن مجوز و تعیین نرخ برای پروژه دوچرخه اشتراکی چیست؟

رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: این فرد چیزی از شهرداری نمی‌خواهد و فقط به دنبال اعلام نرخ مصوب از شورای شهر است و این مسئله اصلا انحصاری نیست.

حامد عبدالهی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در ادامه جلسه گفت: وقتی این فرد پولی از شهرداری نمی‌خواهد و در این مسئله شهرداری انتفاعی ندارد دلیل دادن مجوز و تعیین نرخ برای آن چیست؟

با موافقت اعضا این لایحه تا جلسه بعد شورا مسکوت ماند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی و بلیط اتوبوس در رشت

در ادامه جلسه شورای شهر رشت لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیل حاجی‌پور، رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه دو سال است که افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ نداشتیم، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، نرخ کرایه تاکسی‌ها ۲۰ و اتوبوس‌ها ۸ الی ۱۰ درصد افزایش می یابد.

امیرحسین علوی، عضو شورای شهر رشت نیز در مورد این لایحه گفت: پیشنهاد می‌کنم در این خصوص بیشتر بررسی شود زیرا در دفعات گذشته هر بار افزایش صورت گرفته از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه بازخوردهایی داشتیم.

با موافقت اعضا این لایحه نیز مانند لایحه دوچرخه اشتراکی مسکوت ماند.

Share