رییس شورای شهر رشت تاکید کرد

مدیرانی که نمی‎توانند خدمت کنند پیش از برکناری، استعفا دهند

 حاجی پور با تاکید بر اینکه هرکس نتواند این راه را ادامه دهد استعفا بدهد، تصریح کرد: وقتی نمی‎توانیم کار کنیم بگذاریم و برویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  اسماعیل حاجی پور، در جلسه ای با حضور اعضای شورا، شهردار و معاونین شهرداری پیرامون بررسی پروژه های شهرداری رشت در سال جاری، بیان داشت: جلسه امروز بسیار دارای اهمیت است، ما در ابتدا پس از مطالعه و بررسی به این نتیجه رسیدیم که تعداد پروژه ها را کاهش دهیم و به ۸ تا ۱۰ پروژه مهم و در اولویت رسیدیم. ما بدون انجام پروژه ها به هیچ عنوان نمی توانیم پاسخ انتظارات به حق و بجای مردم را بدهیم.

وی ادامه داد: حلاوت کار برای مردم انجام شدن پروژه ها و افتتاح آنها است، نه در کلنگ زنی آنها. برخی پروژه ها به راحتی قابل اتمام است و تنها در این زمینه نیاز به همت مضاعف داریم.

اسماعیل حاجی پور، رییس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اگر مدیری توانایی انجام کار ندارد پیش از کنار گذاشته شدن، خودش استعفا دهد، گفت: ما حق نداریم از مردم عوارض دریافت کنیم و آن را به عنوان حقوق به نیروهای شهرداری بدهیم. این اتفاق متاسفانه در حداقل ۳ سال اخیر در حال رخ دادن است.

حاجی پور با اشاره به اینکه بیشترین جلوگیری از تخلفات ساختمانی برای افراد دارای پروانه ساختمانی است، گفت: بنده نمی گویم که اگر کسی پروانه داشت اما تخلف کرد نباید جلوی او گرفته شود، اما اولویت اصلی ما باید کسانی باشند که پروانه ساختمانی ندارند. متاسفانه با این افراد اصلاً کسی کاری ندارد. بنده بشخصه می توانم لیست تخلفات از این دست را به مدیران مناطق بدهم. این موضوع بسیار خطرناک میباشد چرا که علاوه بر کاهش درآمد ما، سلامت کار را نیز به مخاطره میاندازد.

وی با اشاره به اینکه چند پروژه در شهرداری رشت وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: هر پروژه می بایست ناظر مقیم داشته باشد، تا پیمانکار هر کاری را که دلش خواست انجام ندهد. بحث ما بر این است که پروژه ها مشخص است. ما چهار نوع پروژه در شهر رشت داریم که می بایست برای هر بخش آن یک مسئول مشخص شود. نوع اول پروژه های مربوط به اعتبارات شهرداری رشت است، نوع دوم پروژه هایست که از اعتبارات ملی تغدیه میشوند، نوع سوم پروژه های سرمایه گذاری هستند که برای ما بسیار حائز اهمیتند و نوع چهارم، پروژه هایست که قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) مجری انجام آن است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه باید بررسی و مشخص شود که پروژه های ما دارای چه مشکلاتی بوده و وضعیت آنها به چه صورت است، تاکید کرد: موضوع پروژه در دست سازمان فاوا برای ما بسیار دارای اهمیت است. اینکه چرا با الکترونیکی شدن کار صدور پروانه مخالفت می شود برای بنده سوال است. البته می دانیم که با الکترونیکی شدن صدور پروانه منافع افراد زیادی به خطر می افتد، اما ما باید این مخالفت ها را شکسته و در سال جاری به هر شکل ممکن این کار را آغاز نماییم.

حاجی پور با بیان اینکه اعتبار لازم برای الکترونیکی کردن صدور پروانه تامین خواهد شد، تاکید کرد: این مساله برای ما بسیار مهم است که صدور پروانه ساختمانی به صورت سیستمی و الکترونیکی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت پروژه های بازگشایی سطح شهر رشت، اظهار داشت: در پروژه خیابان سرچشمه همه چیز آماده بوده و تنها یک ملک باقی مانده است. باید مشخص شود که چرا این پروژه با مشکل مواجه شده است. در حالی که با تملک یک پلاک ثبتی کار این پروژه به نتیجه خواهد رسید، از سوی شهرداری لوایح زمین هایی ارائه میشود که شاید تا ۱۰ سال دیگر نیز به درد ما نخورد.

 حاجی پور با تاکید بر اینکه هرکس نتواند این راه را ادامه دهد استعفا بدهد، تصریح کرد: وقتی نمی‎توانیم کار کنیم بگذاریم و برویم. ما می خواهیم در اسرع وقت کارها آغاز شود زیرا تا سه ماه دیگر فصل بارش آغاز خواهد شد و فرصت ها از بین خواهد رفت. ما می بایست هر هفته جلساتی برگزار نماییم تا امور مربوطه کارشناسی، بررسی و پیگیری شود.

حاجی پور با بیان اینکه بودجه شهرداری به گونه ای نیست که بتوانیم کارها را بدون حضور سرمایه گذار انجام دهیم، گفت: پروژه هایی مانند پروژه ژ۵ نیز باید هرچه سریعتر آغاز گردد. سرمایه گذار ۳ ماه است که اعلام آمادگی کرده است تا در صورت برگزاری فراخوان در آن شرکت کرده و کار پروژه ژ۵ را آغاز نماید. در بحث خیابان ۸ دی نیز نباید کار بدلیل مسائل کم اهمیت دچار تاخیر در انجام گردد.

وی با بیان اینکه می بایست ۲۰ درصد قرارداد برای آغاز پروژه های خاتم الانبیاء (ص) پرداخت شود، گفت: این درست است که ما می بایست شهرداری را بدهکار کنیم تا پروژه های بزرگ آغاز گردد، اما باید به شرایط شهرداری نیز نگاه کنیم و نباید آیندگان را دچار مشکل نماییم.

رئیس شورای شهر رشت همچنین با بیان اینکه شورای پنجم شهر رشت بی آزارترین شورا است، گفت: جلسات کمیسیون ها می بایست بعد از ساعت اداری برگزار شود تا مدیران شهرداری درگیر حضور در جلسات نگردند و بدون دغدغه در جلسات حضور یابند.

Share