رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد؛

محکومیت تعدادی از کارمندان گمرک گیلان، اردبیل و آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از شناسایی یک باند جعل در استان توسط اداره کل اطلاعات خبر داد و گفت: برای متهمان حکم محکومیت ‌به اتهام اخذ رشوه و تضییع حقوق دولتی صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از دادگستری استان اردبیل، ناصر عتباتی از تشکیل پرونده‌ای با گزارش اداره کل اطلاعات استان اردبیل خبر داد و گفت: تعدادی از کارشناسان مجازی اقدام به جعل رایانه‌ای، دستکاری در کوتاژ‌های گمرکی، دریافت رشوه و تضییع حقوق دولتی کرده بودند که رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات و اقدامات قضایی صورت گرفته ۱۱ نفر در این زمینه شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند و کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری ۲ اردبیل ارسال شد.

عتباتی تصریح کرد: این پرونده ۱۳ متهم داشت که برای ۱۱ نفر احکام محکومیت شامل حبس‌های طولانی مدت، شلاق، جزای نقدی و انفصال و محرومیت از حقوق اجتماعی صادر شد که ۶ نفر از این تعداد کارمندان گمرک از استان‌های اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی هستند و بقیه نیز اشخاصی بودند که اقدام به پرداخت رشوه کرده بودند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: دستگاه قضایی در سال جهش تولید بدون هیچگونه اغماضی و مطابق قانون، با فعالیت‌های ناسالم اقتصادی و رانت برخورد می‌کند.

Share