مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

لایروبی ۵۰۰ هزار متر مربع حوضچه بندرانزلی | لایروب تالاب انزلی در دستور کار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به لایروبی حوضچه بندرانزلی و برداشت ۵۰۰ هزار متر مکعب لای، گفت: لایروبی تالاب نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا آبایی با اشاره به اینکه ایجاد عمق مناسب لایروبی در حوضچه برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در محدوده بنادر است، اظهار کرد: بندر انزلی محل تردد شناورهای بسیاری در دریای خزر است.

وی با بیان اینکه بر همین اساس مقرر شد تا علاوه بر اینکه حوضچه امنی برای تمام کشتی های تجاری فراهم شده برای تمام انواع شناورهای حاضر نیز بتوانیم این امر را محقق کنیم، افزود: بعد از ۱۵ سال شنبه بازار روگا که یکی از روگاهای اصلی بوده و به محدوده بندر انزلی می‌رسد مورد ارزیابی قرار گرفت و معاونت دریایی و اداره کل ایمنی اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند تا بتوانیم عمق دو متری کنونی را به پنج متر افزایش دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در این راستا علاوه بر شناسایی مناسب‌ترین لایروب ها، اقدامات تحقیقی و علمی خوبی نیز انجام شد، خاطرنشان کرد: با استفاده از بارج موجود و بررسی شرایط وارد عملیات لایروبی شدیم.

آبایی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش برای به آب انداختن شناور نیازمند لایروبی با عمق مورد نظر خویش داشتند، گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان  با بررسی های لازم شناورها همچون نیروی دریایی، شیلات، شناورهای تجاری و حمل و نقل دریایی که در این محدوده تردد می کنند را در دستور کار قرار داد و سپس عملیات را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه از شروع این فعالیت در حدود دو ماه و نیم گذشته، اذعان داشت: تاکنون ۵۰۰ هزار متر مکعب لای از این حوضچه خارج شده و به دنبال این هستیم که عمق حوضچه بندر انزلی را به شش تا شش و نیم متر برسانیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته واحد فنی اقدامات مناسبی را راستای اجرای عملیات داکینگ شناورها صورت داده، تأکید کرد: تمامی شناورها در سال ۹۸ سرویس کامل شده و با آمادگی کامل برای لایروبی امسال بهره گیری خواهند شد.

آبایی با بیان اینکه در طول شبانه روز بیش از ۱۲ ساعت عملیات لایروبی در حال انجام است، تصریح کرد: این اقدامات بسیار موثر بوده تا با رسیدن به عمق ۶ تا ۶ و نیم متری در بندرانزلی، تمامی کشتی ها در دریای خزر را بدون هیچ مشکلی پهلو دهی و تردد کنند.

وی هدف پیش روی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان را لایروبی تالاب بین المللی انزلی بیان کرد و گفت: این موضوع را به عنوان هدف و آرمان اصلی در نظر گرفته ایم تا در این زمینه نیز بتوانیم گام موثر برای مردم استان گیلان برداریم.

Share