توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری؛

ساخت و تولید دستگاه ضدعفونی هوا و سطوح در رودسر

شرکت راهبران توسعه پارسی گیل در پارک علم و فناوری گیلان-رودسر مستقر است و دستگاهی را تولید نموده که ویروسها، باکتری ها، مخمرها، قارچ ها وغیره در محیط (هوا و سطوح) را از بین می برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عادل رنجی رییس پارک علم و فناوری شهرستان رودسر اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، تولید محصولات مقابله با کرونا در دستور کار شرکت های دانش بنیان شهرستان رودسر قرار گرفت و یکی از شرکت های مستقر موفق شد برای اولین بار دستگاه ضدعفونی هوا و سطوح را تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه مراحل دریافت تاییدیه و استانداردهای مورد نیاز را خود را در دوره بحران کرونا گذراند و توانست تاییدیه لازم از آزمایشگاه مرجع علوم پزشکی برای کرونا ویروس و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه برای آنفولانزا را اخذ نماید.

رییس پارک علم و فناوری شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: در این مدت نیز تلاش برای حمایت از تولید انبوه صورت گرفت و این شرکت دانش بنیان موفق به تولید ۶۰۰ دستگاه از مدل های مختلف و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و اماکن خصوصی شد.

رنجی اضافه کرد: اولین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ کشور در رودسر و املش، آزمایشگاه مرجع علوم پزشکی گیلان، بیمارستان های رودسر، املش، رامسر، بویین زهرا و بیمارستان بین المللی میلاد ارومیه، مساجد، کتابخانه ها، ترمینالهای مسافربری، فروشگاه ها، منازل، شهرداری ها، مجموعه های ورزشی در سطح کشور و بزرگترین کارخانه تولید چای خاورمیانه از جمله مراکزی بودند که با دستگاه ضدکرونا شرکت دانش بنیان راهبران توسعه پارسی گیل تجهیز شده اند.

وی با اشاره به شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب «جهش تولید» نام گذاری شده است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان و فناور بکار خواهیم بست.

گفتنی است، دستگاه تولیدی شرکت دانش بنیان راهبران توسعه پارسی گیل در پارک علم و فناوری گیلان-رودسر مستقر است و با فناوری پلاسمای اکسیژن کار می کند و ویروس ها،باکتری ها، مخمرها، قارچ ها وغیره سطح و هوا را از بین می برد.

همچنین محمدباقر نوبخت گفت: تلاش جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان قابل تقدیر است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی حمایت از شرکت های دانش بنیان را دارد و طی سالیان گذشته اعتبارات خوبی نیز در راستای حمایت از شرکت ها اختصاص داده شده است.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز ضمن ارج نهادن به فعالیتها پارک علم و فناوری گیلان بر حمایت از فعالیت های پارک علم و فناوری استان تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم در راستای حمایت از طرح های دانش بنیان با موضوع کرونا در دستور کار بوده و تلاش می شود این حمایت ها در راستای نام گذاری سال جهش تولید رقم بخورد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به سایت پارسی گیل مراجعه کنید.

Share