روایت یک استاد دانشگاه از احکامی که قاضی منصوری صادر کرد

محسن برهانی، استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران: او هر که بود و هر چه کرد باید بدانیم که تنها «متهم به جرم است و نه مجرم»؛ شاید اگر بازمیگشت و از خود دفاع میکرد، تبریٔه میشد. پس مراقب باشیم آخرتمان را مفت نفروشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن برهانی، استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در یادداشتی اینستاگرامی درباره قاضی منصوری درباره برخی احکامی که وی صادر کرده بود، نوشت:

فرجامی تلخ و مبهم. خبر قتل یا خودکشی “قاضی منصوری” بسیاری را شوکه کرد.

در چندین جلسه تدریس در مجتمع‌های قضایی مختلف (ونک، الهیه و ارشاد) با ایشان برخورد کردم و با هم کمی گعده کردیم. بسیار مودب و محترم بود و علیرغم بیماری صعب‌العلاجش تا دم در مرا مشایعت میکرد و میگفت احترام استاد واجب است. از لحاظ علمی پایینتر از متوسط بود. بیان دو نمونه:

اول. در مورد حکمی که برای سعید حنایی در مشهد صادر و او را محکوم به اعدام کرده بود با هم گفتگو کردیم. گفت: او هیچ تعرضی به زنان نکرد و تنها آنها را میکشت… گفتم به اعتقاد مهدورالدم بودن زن‌ها را میکشت و مستحق قصاص نبود. ایشان گفتند بله، ولی آن ماده را رییس وقت قوه قضاییه (مرحوم آقای شاهرودی) قبول نداشتند! دوم. میگفتند که اگر کسی به رفیقش کمک نکند و مانع قتلش نشود ممسک است و مستحق حبس ابد؟! و ادعا کردند من اینگونه حکم دادم و حکمم هم تایید شد. یعنی با کمال تعجب بر ترک فعل و عدم یاری رسانی به غیر، حکم حبس ابد داده بود.

پرونده دختران انقلاب، در زمان ایشان رسیدگی و منجر به صدور کیفرخواست دهساله شد.

الان در محضر الهی حاضر است و خدا میداند چه برایشان میگذرد.. خدا کند اهل نجات باشد.

او هر که بود و هر چه کرد باید بدانیم که تنها «متهم به جرم است و نه مجرم»؛ شاید اگر بازمیگشت و از خود دفاع میکرد، تبریٔه میشد. پس مراقب باشیم آخرتمان را مفت نفروشیم.

Share