تاکید عضو شورای شهر رشت بر الکترونیکی کردن فرآیند صدور پروانه ساخت؛

روایت رسولی از فساد وقیحانه در شهرداری رشت؛ شبانه به سراغ کارشناسان شهرداری می‎روند

رسولی گفت: رانتهای مربوط به دسترسی اطلاعات در شهرداری و پیچیده بودن ضوابط صدور پرونده ساخت و ساز موجب بروز مشکلاتی شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا رسولی عضو شورای شهر رشت در جلسه عصر روز شنبه شورا ا اشاره به اینکه شهر رشت دومین شهر در سرانه مهندسین در کشور است، گفت: این موضوع یک فرصت برای شهر رشت محسوب می شود و به طور حتم مسئولیت این قشر را در جامعه افزایش می دهد.

رسولی با بیان اینکه یکی از معاونین در یکی از شهرداری های مناطق در تلاش بوده تا برخی از پرونده های خدمات مهندسی را به دفاتر خاص ارجاع بدهد، افزود: متاسفانه رانتهای مربوط به دسترسی اطلاعات در شهرداری و پیچیده بودن ضوابط صدور پرونده ساخت و ساز موجب بروز مشکلاتی شده است.

وی در ادامه گفت: در شهرداری چنین فسادی وجود دارد و حتی با وقاحت در حال انجام است که طبق شنیده‎ها شبانه به سراغ کارشناس های شهرداری می روند و انها را تهدید می کنند که اگر کار را طبق دستورشان انجام ندهید حتما شما را از جایگاهی که دارید به زیر خواهیم کشید.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر الکترونیکی کردن فرآیند صدور پروانه ساخت و خدمات مهندسی اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند یک پشتیبانی اجتماعی است.

رسولی افزود: مهندسان در شهر رشت ناراضی هستند و باید این مسئله در شهرداری حل شود و از شهرداری می خواهیم که با ویژه خواری برخورد کند.

وی بر ضرورت راه اندازی پیشخوان مهندسی در نواحی شهرداری و افزایش نظارت تاکید کرد و افزود: متاسفانه جریانی در حوزه شهرسازی وجود دارد که از پیچیده شدن فرایندها و سردر گمی شهروندان سود می برد.

این عضو شورا در پایان اظهار کرد: مهندسی که دانشجوی من بوده الان در حال سبزی فروختن است و حتی در خوشبینانه ترین حالت نگهبان می شود. باید از مهندسین جوان حمایت کرد و امیدوارم خدمات مهندسی بر پایه وب راه اندازی شود تا از این نیروها بتوانیم استفاده کنیم.

Share