براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا؛

جزییات برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد به تفکیک استان‌ها

آخرین جزئیات زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای قرمز و شهرهایی که در وضعیت هشدار قرار دارند، اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای با وضعیت قرمز، مجوز برگزاری امتحانات حضوری وجود ندارد و شهرهایی که در وضعیت هشدار هستند نیز باید با هماهنگی استاندار نسبت به نحوه برگزاری امتحانات اقدام کنند.

آخرین وضعیت امتحانات پایان ترم نیمسال دوم ۹۸-۹۹ واحدهای دانشگاه آزاد در برخی استان ها به شرح زیر است؛

استان تهران

پیرو اعلام استاندار و ستاد مقابله با کرونا استان تهران، مبنی بر برگزاری امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری، واحدهای استان تهران با احتساب تعطیلی هفته اول و موکول نمودن آن به هفته پنجم، امتحانات تمامی مقاطع را از تاریخ ۳۱ خردادماه به مدت چهار هفته برگزار می کنند.

واحد علوم و تحقیقات تهران

با توجه به دستور استانداری تهران و با در نظر گرفتن وضعیت بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامتی و آرامش دانشجویان، کلیه امتحانات پایان ترم واحد علوم ‌و تحقیقات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

شیوه برگزاری امتحانات غیرحضوری متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

البرز

تمامی امتحانات حضوری مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از ۲۴ خرداد تا ۳۰ خرداد یک هفته به تعویق افتاد.

درخصوص زمان بندی و چگونگی برگزاری امتحانات، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اصفهان

دروس تخصصی دانشجویان به صورت غیرحضوری برگزار می شود. متناسب با وضعیت استان اصفهان، وضعیت برگزاری آزمون‌ها در تمامی شعب استان اصفهان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

خوزستان

امتحانات پایان ترم نیمسال دوم ۹۹- ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از تاریخ ۲۶ خرداد تا ۱۹ تیرماه به صورت غیرحضوری با حضور ناظر آموزش و استاد در واحد دانشگاهی و بدون نیاز به حضور دانشجویان در محل واحد برگزار می شود.

امتحانات گروه معارف اسلامی، آشنایی با دفاع مقدس و عمومی(زبان فارسی و زبان انگلیسی) مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های پزشکی، غیرپزشکی و دکتری عمومی دامپزشکی از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ تیرماه به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

امتحانات پایانی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مقطع کاردانی و کارشناسی(به جز دروس گروه معارف اسلامی، آشنایی با دفاع مقدس و عمومی) از تاریخ ۴ تا ۲۸ مردادماه در روزهای شنبه تا سه شنبه(به جز روزهای تعطیلی رسمی) برگزار می شود.

در صورت صدور مجوز برگزاری حضوری امتحانات توسط مدیریت بیماری کرونا استان، تمام برنامه ریزی پیشنهادی بر آن اساس اصلاح خواهد شد. دروس عملی و بخش عملی دروس عملی نظری در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ تیرماه برگزار و ارزیابی می شود.

گیلان

برنامه امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، به دلیل سفید بودن وضعیت استان فعلاً تغییری ندارد و امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود.

امتحانات دانشجویانی که از طریق طرح تعاون، دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کرده اند، در زمان های اعلام شده به قوت خود باقی است.

مازندران

امتحانات شهرهای رامسر و تنکابن که قرار بود از ۲۴ خردادماه برگزار شود با یک هفته تاخیر از ۳۱ خردادماه آغاز می شود. در سایر شهرهای استان مازندران امتحانات بصورت حضوری و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود. زمان بندی امتحانات از روز شنبه ۲۴ خرداد لغایت پنجشنبه ۱۹ تیر به مدت ۴ هفته است.

تاریخ امتحان دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی مربوط به دروس عمومی همراه با سایر دانشجویان بوده و مابقی دروس انتخابی براساس تقویم آموزشی از اول مرداد الی ۱۵ مردادماه است.

کردستان

امتحانات تمامی مقاطع در شهرهای سنندج و مریوان از تاریخ ۲۴ خرداد به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. امتحانات سایر واحدهای شهرستان به صورت حضوری و بدون تعویق برگزار می شود.

گلستان

با توجه به قرار گرفتن دو شهر گنبدکاووس و بندرگز در وضعیت قرمز، زمان برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در این دو شهر در هفته اول امتحانات (۲۴ خردادماه) برگزار نمی شود و به هفته پنجم (۲۱ تیرماه) منتقل می شود.

آخرین وضعیت امتحانات پایان ترم نیمسال دوم ۹۸-۹۹ در سایر واحدهای دانشگاه آزاد در این لینک به تشریح آمده است.

Share