امام جمعه اسالم در خطبه‌های نماز جمعه:

تندروی و کندروی در دین اسلام مردود است | وهابیت، خوارج جدید هستند

خطیب جمعه اسالم گفت: وهابیت، خوارج جدید هستند که دین خدا را از مسیر حق منحرف کرده و مانع آگاهی مسلمانان از حقایق نورانی اسلام می‌شوند و سعی دارند عالم اسلام را مانند خودشان گمراه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست فرقه گمراه وهابیت ظهور جریانات تکفیری در هر دو فرقه تسنن و تشیع را مخالف آرمان‌های اصیل اسلام و حفظ وحدت فرق اسلامی عنوان کرد.

باقری با تأکید بر ضرورت پیروی از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) به عنوان ثقلین ارزشمند پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: تندروی و کندروی در دین اسلام مردود است و همانطور که در فرازی از صلوات شعبانیه آمده است کسانی که بر اهل بیت(ع) پیشی بگیرند مانند خوارج از مسیر دین خارج شده اند و کسانی که از اهل بیت(ع) عقب بمانند محکوم به نابودی هستند مانند اهل کوفه که از یاری امام حسین(ع) جا ماندند. تنها کسانی در مسیر حق باقی می‌مانند که در تبعیت امور دین همراه و ملازم اهل بیت(ع) باشند.

خطیب جمعه اسالم به بررسی آیات و روایات در خصوص بنای بر قبور و حفظ احترام قبور بزرگان دین پرداخت و با اشاره به آیه چهاردهم سوره مبارکه ابراهیم گفت: وهابیت، خوارج جدید هستند که دین خدا را از مسیر حق منحرف کرده و مانع آگاهی مسلمانان از حقایق نورانی اسلام می‌شوند و سعی دارند عالم اسلام را مانند خودشان گمراه کنند.

امام جمعه اسالم با گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به نقش حاکمیت دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: حاکمیت دین و وجود حکومت دینی خیلی مهمتر از حکومت دینداران یا دینداری افراد جامعه است چرا که تا حاکمیت دینی نباشد اراده‌ای برای اقامه احکام دین در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: حضرت امام(ره) این علم را بر افراشت و اولین جرقه آن با قیام پانزده خرداد زده شد تا زمینه حاکمیت الله و حکومت اسلام بر زمین فراهم شود و مظلومان و مستضعفان جهان طعم شیرین عدالت و حکومت حجت الهی را بچشند.

باقری با اشاره به ویژگی‌ها نهضت امام خمینی(ره) بر سه محور عقلانیت، معنویت و عدالت، گفت: احیای حقوق مردم و بازگرداندن عزت مردم در سایه جمهوریت و اسلامیت از بزرگترین مواهب الهی بر این مردم بود که ادامه این مسیر با انتخاب امام خامنه‌ای ادامه دارد و امیدواریم به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) متصل گردد.

Share