فرماندار رشت پیشنهاد کرد؛

تعرفه برق شهرستان رشت همانند مناطق گرمسیری محاسبه شود

فرماندار رشت با اشاره به کاهش تعرفه برق استان و شهرستان دربرخی از سنوات گذشته به دلیل شدت گرمای هوا، ابراز امیدواری کرد: با توجه دمای بالای هوا در تابستان، پیشنهاد کاهش تعرفه بهای برق در شهرستان رشت و استان به تهران داده شود تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا میرشمس مومنی زاده در جلسه کارگروه پیگیری پروژه های عمرانی شهرستان رشت که با حضور نمایندگان شهرستان رشت و مدیران عامل شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای استان گیلان و با محوریت بررسی مشکلات برق شهرستان رشت برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات حوزه برق شهرستان یکی از مطالبات مهم و اساسی مردم محسوب می شود، افزود: علاوه بر اینکه موضوع برق به صورت تنگاتنگ با زندگی روزمره مردم آمیخته شده است،گردشگرپذیر بودن و مرکز استان بودن شهرستان رشت، اهمیت مشکلات این حوزه را دو چندان می کند.
وی با تاکید بر اینکه مردم در قبال پرداخت هزینه برق انتظار دارند که در فرایند دریافت این خدمت دغدغه ای نداشته باشند، تصریح کرد: با توجه به وابستگی زندگی روزمره مردم به برق و خاص بودن این خدمت، باید دغدغه های مر دم در خصوص ضعف شبکه های برق به عنوان یک اولویت جدی دنبال شود.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضعف شبکه برق برخی از مناطق شهرستان در تابستان و قطعی شبکه برق شهرستان به علت بارش برف های سنگین در زمستان، خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد نیازمندی ها و مشکلات شهرستان و کمبود اعتبارات باید در درجه اول مشکلات شهرستان در این حوزه با کارشناسی دقیق اولویت بندی شوند.
دکتر مومنی زاده با محدود دانستن اعتبارات شهرستانی و استانی و عدم کفاف آن برای حل مشکلات زیرساخت های برق شهرستان، اظهار داشت: در همین راستا نیاز است با استفاده از ظرفیت بسیار بالای نمایندگان شهرستان ترتیبی اتخاذ شود از اعتبارات وزارت نیرو برای حل مشکلات برق شهرستان استفاده شود.
مقام عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر رویکرد حمایت از مردم در حل مشکلات، گفت: همواره اولویت با مردم است و نباید در تصمیم گیری ها به حق آنان اجحاف شود.
وی با اشاره به قطعی برق برخی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی به دلیل عدم پرداخت برق بهاء، اظهار داشت: علی رغم اینکه شرکت توزیع برق حق دارد پیگیر دریافت بهای برق مصرفی باشد اما در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است شایسته نیست از روش قطع برق واحدهای صنعتی برای دریافت هزینه برق بهاء استفاده شود.
فرماندار رشت کاهش تعرفه برق شهرستان رشت و استان گیلان با توجه به دمای بالای هوا در تابستان را از جمله دیگر دغدغه های موجود در این حوزه برشمرد و افزود: همانگونه که در برخی از سال های گذشته کاهش میزان تعرفه برق شهرستان و استان به دلیل دمای بالای هوا سابقه داشته است، امیدواریم این پیشنهاد به تهران داده شود تا در این خصوص تصمیم گیری نهایی صروت گیرد.
وی با اشاره به ناتمام ماندن برخی از پروژه های بسیار مهم شهرستان به دلیل کمبود اعتبارات، گفت: انتظار می رود با استفاده از همه ظرفیت های اعتبارات شهرستانی، استانی و کشوری و همچنین بهره گیری از پیمانکاران قوی، هر چه زودتر شاهد اتمام این پروژه ها و رفع بخشی از مشکلات مردم شهرستان در حوزه برق باشیم.
گفتنی است جلسات کارگروه پیگیری پروژه های عمرانی شهرستان رشت، دو هفته یک بار با حضور احمدی، کوچکی نژاد و آقازاده نمایندگان شهرستان رشت و به ریاست مومنی زاده در فرمانداری رشت برگزار می شود.

Share