استاندار گیلان در جلسه شورای اداری استان مطرح کرد:

تعاملی قانونمند با نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات مردم داریم | لزوم تکریم ارباب رجوع

زارع گفت: با نمایندگان مجلس، تعاملی منطقی و در چارچوب قانون داریم؛ همان انتظاری که مردم هم از دولت و هم از نمایندگان خویش دارند تا در سایه همکاری همه ارکان اجرایی، تقنینی و قضایی، مشکلات برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری استان که با حضور شماری از نمایندگان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برقراری ارتباط تصویری با فرمانداران شهرستان های استان برگزار شد؛ به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اشاره و ضمن آرزوی قبولی عبادات همه مردم، از مسئولیت پذیری آنان در رعایت اصول بهداشتی هنگام برگزاری مجالس دعا و شب های قدر، قدردانی کرد.

استاندار گیلان یاد شهدای عرصه خدمت برای سلامت مردم و نیز شهیدان حماسه آفرین سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را نیز گرامی داشت و با اشاره به در پیش بودن روز قدس، این مناسبت را از مهم ترین مناسبت های اسلامی و انقلابی خواند که با دوراندیشی امام راحل، آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس نامگذاری و در تاریخ ماندگار شد.

زارع روز قدس را روز حمایت همه ملت های آزادی خواه دنیا از مردم با اراده و مظلوم فلسطین و تقبیح ظلم قدرت های استکباری و جنایات رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی ذکر و اضافه کرد: امسال  متناسب با شرایط و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به گونه ای برنامه ریزی شده که راهپیمایی برگزار نمی شود اما سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شود که باید به صورت گسترده و با بهره گیری از امکانات گسترده رسانه ای و فضای مجازی، بازنشر شود.

وی فرارسیدن عید سعید فطر را نیز به همه مسلمانان جهان به ویژه مردم متدین گیلان و ایران اسلامی تبریک گفت و این عید فرخنده را که پایان ماه عبادت است؛ آغاز راهی برای بازگشت انسان به فطرت الهی و جشن همیاری و همدلی‌ها خواند.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش فعالیت مستمر و ثمربخش ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون را از افتخارات کشورمان دانست و گفت: مجلس نهاد حاکمیتی موثری است که باید با آن تعاملی مثبت و متناسب با قانون در جهت رسیدگی به مطالبات مردم و رفع مشکلات داشت.

زارع ضمن قدردانی از نمایندگان مردم استان در دوره دهم ادامه داد: تعاملی منطقی، سازنده و در چارچوب قانون با نمایندگان داریم؛ همان انتظاری که مردم هم از دولت و هم از نمایندگان خویش دارند تا در کنار یکدیگر و با همکاری و همدلی، مشکلات مردم کمتر و برطرف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مسیر تعالی کشور، از مجرای قانون و در سایه همکاری همه ارکان اجرایی، تقنینی و قضایی است؛ افزود: این رابطه عقلانی، همواره و پیوسته استمرار خواهد داشت چراکه اولویت، منافع مردم است و با محور قرار دادن قانون، می‌توانیم مطالبات آنان را پیگیری و عملیاتی کنیم.

زارع با بیان اینکه دولت می کوشد فعالیت های اقتصادی را از بانک محوری به نظام سرمایه سوق دهد، گفت: در ادامه این فعالیت های سازنده آزادسازی سهام عدالت قرار دارد که به سبب شمار سهامداران آن، لازم است موضوع آموزش و اطلاع رسانی در این بخش با جدیت دنبال شود تا مردم از این دارایی به عنوان سرمایه مولد بهره ببرند.

وی به مقوله برنج کاری در گیلان اشاره کرد و افزود: این محصول راهبردی به سبب درآمد سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی، سهم عمده ای در اشتغال و معیشت مردم دارد اما به جهت مصرف قابل توجه منابع آبی در جریان کشت، لازم است به افزایش مکانیزاسیون توجه کنیم تا بهره وری، افزایش و برندسازی محصول تولیدی گیلان دنبال شود.

وی خاطرنشان ساخت: محصول استراتژیک چای نیز که افزون بر  ۹۰ درصد آن از باغات گیلان استحصال می شود و جمعیت قابل توجهی در چند شهرستان استان به این صنعت اشتغال دارند؛ در سال‌جاری نیز وضعیت مطلوبی دارد چنانکه رکورد خرید برگ سبز چای در یک روز به چهار هزار و ۲۰۰  تن رسید .

استاندار با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در حوزه کشاورزی گیلان تاثیر منفی چندانی نداشته، گفت: همواره در بخش چای سنواتی ، نگرانی هایی وجود داشته که لازم است بررسی‌های جامعی در جهت رفع آن صورت گیرد.

زارع در بخش دیگری از سخنانش اهمیت سرمایه گذاری خارجی در جهت توسعه استان را یادآور شد و به مدیران تاکید کرد در راستای انجام وظایف متناسب با برنامه های تدوین شده در ابتدای سال و نیز در مسیر تحقق شعار جهش تولید، فعالیت‌هایی مستمر و فزاینده داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: علیرغم وجود تنگناهای مالی با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه، تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت دار را مهم می دانم از این رو باید پیگیری های مستمر در جهت تحقق آن صورت گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری امروز در تقویم کشورمان با عنوان “بهره وری و بهینه سازی مصرف” گفت: لازم است نسبت به مصرف بهینه انرژی در همه ایام، توجه داشته باشیم ضمن آنکه بخشنامه ای به دستگاه ها مبنی بر مدیریت مصرف ابلاغ شده و تاکید دارم متناسب با محدودیت‌های بودجه‌ای ، صرفه‌جویی هزینه‌ها در همه بخش ها مورد توجه باشد.

زارع افزود: پس از شش ماه؛ همه دستگاه ها در این خصوص ارزیابی و نتیجه این ارزیابی ها اعلام می شود و نهادهایی که نسبت به رعایت آن موفق نبوده اند، علاوه بر جریمه ، تذکر جدی برای رفع نقص دریافت می کنند.

وی نقش رسانه ها در مدیریت مصرف بهینه آب و برق و دیگر مصادیق انرژی را اثربخش خواند و تأکید کرد که تولیدات رسانه ای متناسب، برای اطلاع مردم پخش شود.

اساندار گیلان بر لزوم تکریم ارباب رجوع نیز تاکید و خاطرنشان کرد: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، باید پاسخگویی به شهروندان و تلاش برای رفع مشکلات آنان، پیوسته مورد توجه و در دستور کار باشد و با تقویت دولت الکترونیک، می توان در این بخش عملکرد بهتری داشت.

وی با تصریح اینکه کمبودی در بازار در خصوص کالاهای اساسی نداریم، گفت: نظارت و بازرسی مستمر و همچنین برگزاری جلسات تنظیم بازار در همه شهرستان ها برای کنترل بهتر وضعیت موجود، الزامی است.

استاندار در خصوص قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در رابطه با توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی، این منطقه را دارای ظرفیتی مطلوب برای توسعه اقتصادی بندرانزلی و گیلان خواند و با تصریح اینکه مردم این شهرستان تاکنون از همه مزایای منطقه آزاد به خوبی بهره‌مند نشده‌اند، گفت: علاوه بر تأکید بر ضرورت تلاش برای برخورداری بیشتر مردم شریف انزلی از این ظرفیت ها در حوزه‌های همچون اشتغال، تولید و افزایش درآمد؛ معتقدم با تقویت همدلی، وحدت و انسجام باید از پتانسیل ها بر محور قانون بهره بیشتری بگیریم.

در ابتدای این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و رئیس سازمان چای کشور، گزارش هایی از حوزه های کاری خود ارائه و همچنین دلخوش نماینده مردم صومعه سرا، جمالی نماینده مردم رودبار، قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر، کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت، خسته بند نماینده مردم بندر انزلی و نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی؛ در سخنانی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در دوره نمایندگی خود بیان داشتند.

در خاتمه نیز از تلاش‌های نمایندگان استان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در این جلسه حاضر بودند، قدردانی شد.

Share