واکنش متفاوت نماینده رشت به طرح شفافیت آرای نمایندگان؛

تظاهر به شفافیت ممنوع؛ شفافیت یعنی اطمینان مردم از یکی بودن حرف و عمل نمایندگان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم صداقت نمایندگان در برابر مردم گفت: نمایندگان باید باصداقت با موضوعات برخورد کنند تا برای مردم این اطمینان حاصل شود که حرف و عمل نمایندگان آن‌ها در مجلس یکی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید علی آقازاده، با اشاره به سازوکار مجلس یازدهم در شفافیت آرای نمایندگان و لزوم توجه به آن، اظهار کرد: نفس کار شفاف‌سازی در لوایح و طرح‌ها، بسیار مهم، لازم و ضروری است و زمانی این شفافیت، ماهیت صداقت و پاسخ‌گویی به مردم پیدا می‌کند که مواضع قبل و بعد از رأی‌گیری بیان شود تا مردم از مواضع نمایندگان خود مطلع باشند.

وی با تأکید بر لزوم آشکار بودن مواضع نمایندگان در موضوعات مختلف برای مردم، گفت: اعلام رأی در قالب شفافیت آرا توسط برخی نمایندگان آن هم پس از اعلام نتیجه، نباید جنبه تظاهر پیدا کند به این معنی که برخی بگویند ما با سایر نمایندگان در بیان موضع شفاف‌تریم، بنابراین، باید مراقب بود، شفافیت تنها جنبه تظاهر پیدا نکند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم صداقت نمایندگان در برابر مردم، خاطرنشان کرد: نمایندگان باید باصداقت با موضوعات برخورد کنند تا برای مردم این اطمینان حاصل شود که حرف و عمل نمایندگان آن‌ها در مجلس یکی است.

آقازاده اعتقاد قاطبه نمایندگان مجلس یازدهم را شفافیت در برابر مردم، عنوان کرد و افزود: در مجلس یازدهم کمتر کسی حضور دارد که به مسئله شفافیت معتقد نباشد اما باید مراقب بود که این شفافیت صرفاً تبدیل به شعار نشود‌.

وی با اشاره به اهمیت صداقت رفتار و گفتار نمایندگان در برابر مردم، تصریح کرد: صداقت با مردم باید به‌گونه‌ای باشد که حتی اگر نماینده‌ای در مسئله‌ای اشتباه کرده، در برابر مردم اشتباه خود را بیان کند، این‌گونه هیچ مسئله‌ای از نظر مردم عزیز ایران اسلامی، پنهان نمی‌ماند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از رویه مجلس یازدهم در اعلام مواضع نمایندگان در طرح‌ها و لوایح مختلف گفت: نمایندگان گیلان پای عهد خود با مردم ایستاده‌اند و در اعلام مواضع خود، صریح بوده و خود را در برابر مردم پاسخگو می‌دانند.

آقازاده با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها و لزوم پاسخگویی نمایندگان به مردم، افزود: رسانه‌ها حلقه واسط میان مسئولان و مردم هستند و ازآنجاکه نمایندگان خود را موظف به پاسخگویی در برابر مردم می‌دانند، شفاف، صریح و قاطع مواضع خود را اعلام می‌کنند.

Share