ترامپ: ایالات متحده "عالی‌ترین کشور در جهان" است

ترامپ انجیل را بر سر نیزه زد!

پس از آنکه نیروهای امنیتی آمریکا در آستانه ممنوعیت آمد و شد در واشنگتن با استفاده از گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کردند، دونالد ترامپ با پای پیاده به کلیسای سنت جان در نزدیکی کاخ سفید رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه خبری هیل، بازدید دونالد ترامپ از این کلیسا پس از آن انجام شد که او در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید گفت، تمامی منابع موجود فدرال، چه نظامی و چه غیرنظامی را بسیج می‌کند تا «غارتگری و شورش» را متوقف سازد.

ترامپ مراسم عکس‌اندازی مقابل این کلیسا به راه انداخت؛ کلیسایی که عصر یکشنبه در بحبوحه اعتراضات در واشنگتن و در اطراف کاخ سفید به قتل جورج فلوید، طعمه حریق شد.

او در کنار همراهانش از جمله ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، مارک میدوز، رئیس دفترش و کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید ایستاده بود و یک انجیل هنگام عکس انداختن به دست گرفته بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، ایالات متحده “عالی‌ترین کشور در جهان” است و “ما قرار است آن را همان‌طور نگاه داریم.”

بیشتر اعتراضات در آمریکا در واکنش به کشته شدن جورج فلوید، یک سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی به دست یک افسر سفیدپوست مسالمت‌آمیز بودند اما اعتراضات پرآشوبی هم گاه و بیگاه در واشنگتن، مینیاپولیس و دیگر شهرها برگزار شده که به درگیری با ماموران و تخریب اموال منجر شده است.

بناهای یادبود تاریخی واشنگتن دی‌سی دچار خساراتی شدند و شیشه‌های مراکز اطراف کاخ سفید شکسته شده‌اند. ترامپ آنارشیست‌ها، غارتگران و گروه آنتی‌فا و دیگر گروه‌های چپگرای رادیکال را مقصر این خرابی‌ها دانسته است.

حدود ۱۵ دقیقه پیش از آنکه ممنوعیت آمد و شد اجرایی شود، پلیس معترضان را با گاز اشک‌آور و بمب دودزا از آن منطقه دور کرده بود. در آن زمان، ترامپ در محوطه کاخ سفید کنفرانس خبری داشت و از همان‌ جا صدای این شلیک‌ها و فریاد مردمی که ترسیده بودند، به گوش می‌رسید.

بسیاری از آن معترضان خشمگین تصاویر جورج فلوید را به همراه داشتند و شعارهای “جان سیاه‌پوستان مهم است” و “این‌ها خیابان‌های ما هستند” سر می‌دادند.

Share