معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیماری کرونا در گیلان فعال است | جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشویم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بیماری کرونا همچنان در این استان فعال است مردم به توصیه‌ها عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان این که همچنان مواردی از ابتلا به بیماری کرونا و بستری بیماران در استان گیلان داریم، خاطرنشان کرد: مردم تصور نکنند که اکنون وضعیت بیماری کرونا در گیلان عادی شده و نسبت به بیماری بی‌خیال شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به اعلام وضعیت سفید در تعدادی از شهرهای گیلان، خاطرنشان کرد: مردم در شهرهای سفید نیز باید حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تصور نکنند که وضعیت عادی است، اگر مردم رعایت نکنند ممکن است که شهرهای سفید نیز به وضعیت قرمز برگردد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ فاصله اجتماعی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشویم، ضروریست تا به منزل بزرگترها نرویم، آنها در معرض خطر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: خطر مرگ بیماری کرونا در افراد دچار بیماری زمینه‌ای و سالمند بیشتر است بنابراین باید رعایت حال آنها را بکنیم.

وی با اشاره به تصور غلط مبنی بر اینکه ابتلا به بیماری کرونا در سیگاری‌ها کمتر است، اضافه کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که افراد سیگاری ۲.۵ تا ۳ برابر سایر افراد دچار بیماری شدید می‌شوند.

حیدرزاده با بیان اینکه قلیان نیز خطر بیشتری دارد، خاطر نشان کرد: بیماری کرونا فرصتی برای ترک دخانیات است.

وی درباره وضعیت بیماری کرونا با توجه به ورود مسافر در گیلان در تعطیلات گذشته اظهار داشت: با توجه به اینکه دوره کمون این بیماری ۱۴ روز است اکنون نمی‌توانیم در این مورد نظر بدهیم.

گیلان جزو نخستین استان‌های درگیر در جریان شیوع کرونا بود و تا کنون ۹ شهر این استان در وضعیت سفید اعلام شده است.

Share