مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در جمع خبرنگاران؛

بزرگنمایی بودجه دستگاه‌های تبلیغی جنگ روانی است | به اندازه وزارت بهداشت بودجه می‌خواهیم

مدیرکل سازمان تبلیغات گیلان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی باید به میزان بودجه وزارت بهداشت و درمان مورد حمایت قرار گیرد چرا که همانطور که عقل سالم در جسم سالم است روح سالم هم جسم را سالم می کند پس چرا برای سلامت روح و روان هزینه نمی شود!؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در مورد سازمان تبلیغات فرمودند سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌ها انقلاب اسلامی است که با تصمیم روشن‌بینانه و عمیق امام راحل با هدف تبلیغ و عرضه اندیشه تابناک اسلام محمدی (ص) به جامعه انقلابی و جوانان جویای حقیقت و معرفت شکل گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این مطلب که این سازمان در مدت ۴ دهه اخیر منشاء خیر و برکات بوده است، گفت: در گام جدید سازمان تبلیغات اسلامی که مصادف شده با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و هدف‌گذاری آن برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است این سازمان وظیفه خود می‌داند که در حوزه تبیین، نشر و در عرضه فکر و فرهنگ معارف اسلامی گام بردارد.

سازمان تبلیغات، نشر افکار اسلامی را وظیفه خود می‌داند

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات، نشر افکار اسلامی را وظیفه خود می‌داند، افزود: بسیاری از شبکه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها دینی همانند هیئت‌های مذهبی، مداحان، روحانیون و مبلغان و رسانه هنری زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه این نهادها و سازمان‌ها در شکل‌گیری فضای اعتقادی و فکری و عاطفی جامعه نقش مؤثری دارند، تصریح کرد: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری در ساماندهی تشکل‌های دینی برای فرهنگ‌سازی داشته باشد.

حمایت‌های لازم از سازمان تبلیغات انجام نمی‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات نقش هدایت، نظارت و حمایت از تشکل‌های مردمی و دینی را برعهده دارد، گفت: حمایت دستگاه‌ها و مسئولان ارشد استان از این سازمان برای اجرای برنامه‌ها خود در بخش‌های هدایت و نظارت، لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: متأسفانه از این سازمان با این حجم از تأثیرگذاری فرهنگی، اجتماعی و معرفتی و تربیتی حمایت‌های لازم نمی‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۰ روحانی مستقر در روستاها در حال فعالیت هستند، گفت: این روحانیون با کمترین درآمد، بیشترین خدمات اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و تبلیغی را ارائه می‌دهند.

 ظلم عظیمی به اقشار و دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی می‌شود

وی افزود: یک روحانی مستقر در روستا که رویکرد جهادی دارد چه بسا یک سوم پرداختی یک معلم روستایی دریافت می‌کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه در فضای مجازی ظلم عظیمی به اقشار و دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی می‌شود، گفت: با بزرگ‌نمایی ارقام بودجه مصوبه در این سازمان‌ها جنگ روانی عناصر موثر جامعه علیه مبلغین قرار گرفته است و متأسفانه همه این مجموعه‌ها و عناصر مؤثر در غربت شدید به فعالیت‌ها و مجاهدت‌های گسترده خود برای حفظ و حراست از امنیت روحی، روانی و بهداشت معنوی آحاد جامعه ادامه می‌دهند که این موضوع تاکنون برای مردم روشنگری نشده است.

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: دشمن این ملت در حوزه اقتصاد و فناوری ملی ما را به شدیدترین تحریم‌ها محکوم کرده است، همچنین هزینه‌های کلان برای پخش فیلم‌های ماهواره‌ای از طریق شبکه ها چند ده برابر می‌کند.

سازمان تبلیغات اسلامی باید به اندازه بودجه وزارت بهداشت و درمان مورد حمایت قرار گیرد

مدیرکل سازمان تبلیغات گیلان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی باید به میزان بودجه وزارت بهداشت و درمان مورد حمایت قرار گیرد چرا که همانطور که عقل سالم در جسم سالم است روح سالم هم جسم را سالم می کند پس چرا برای سلامت روح و روان هزینه نمی شود!؟

حجت‌الاسلام مهدوی افزود: با وجود همه کمبودها و تنگناها تشکل‌های تحت پوشش سازمان تبلیغات با روحیه جهادی به اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی خود ادامه می‌دهند به طور مثال در ۱۲۳ روستا روحانیون مستقر با کمترین حمایت بالاترین خدمات فرهنگی و تبلیغی انجام می‌دهیم.

وی به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا، ۲۴۵ هیئت مذهبی در استان گیلان در حوزه اقتصادی و بهداشتی خدمات فراوانی ارائه کردند و هر هیئت با جمع‌‏آوری و جذب کمک‌های مردمی محل خود، به تولید اقلام بهداشتی و توزیع کمک‌های معیشتی برای محرومان جامعه پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ساماندهی دو هزار و ۵۹۸ مداح در سطح استان، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اقشار تأثیرگذار اعم از ائمه جماعات مساجد، روحانیون، مبلغ، مسئولان هیئت‌های مذهبی در تشریح بیانیه گام دوم انقلاب در قالب عملیات محرم و رمضان برای انسجام در فضای تبلیغی انجام شده است.

تشکیل کاروان بین المللی «احباب الامهدی» برای اعزام مبلغان آشنا به زبان‌های خارجه

به گزارش دیارمیرزا؛ حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: در سال گذشته سه نشست ستاد مهندسی فضای تبلیغی و سازماندهی اعزام مبلغان در استان و فعالیت‌های فرهنگی در سطح سه ساحل با مراجعه بالا صورت گرفت.

وی یکی از دیگر از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تشکیل کاروان بین المللی «احباب الامهدی» برای اعزام مبلغان آشنا به زبان‌های خارجه عنوان کرد و گفت: این مبلغین آشنا به زبان‌های عربی، انگلیسی، چینی اسپانیایی و ترکی بودند که این حرکت برای اولین بار در استان گیلان و ابتکارات این سازمان بوده است.

۶۵ خانه عالم در روستاها ساخته است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: در کنار همه فعالیت‌ها تاکنون ۶۵ خانه عالم در روستاها ساخته است و ۱۴ خانه عالم در حال ساخت و ۸ قطعه زمین نیز برای ساخت خانه عالم از سوی روستاییان اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ موسسه قرآنی و ۱۹۵ خانه قرآنی شهری و روستایی فعالیت قرآنی می‌پردازد، گفت: ۱۴۵ نفر از حافظان ۱۰،۲۰ و ۳۰ جز به بالای قرآن کریم مدرک تخصصی حفظ معادل فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس و دکتری دریافت کرده‌اند و ۲۹ تیر ماه امسال نیز آزمون اعطای مدرک تخصصی ۱۶۰ نفر از حافظان قرآن در استان گیلان برگزار می‌شود.

Share